سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

هیئت های مذهبی، بزرگ ترین پایگاه دینی جامعه اسلامی هستند

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت:هیئت های مذهبی، بزرگ ترین پایگاه دینی و ملی در جامعه اسلامی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ,حجت‌الاسلام مهدی عرب پور در دیدار با اعضاء شورای هیئات مذهبی افزود:نقش هیئت های مذهبی و جایگاه مردمی آن بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی بزرگ ترین پایگاه دینی و ملی در جامعه اسلامی را هیئت ها و محافل مذهبی برشمردو خاطرنشان کرد: هر چقدر، قدر و ارزش یک هیئت در میان مردم شناخته شده و والا باشد، میزان تأثیرگذاری آن بر مردم نیز بیش تر خواهد بود لذا با توجه به این نقش ارزشمند،بسیاری از ضعف ها و قوت های فرهنگی را که در میان هیئتی ها و جوانان علاقه مند و محب اهل بیت(ع) دیده می‌شود، به نوعی می توان با هیئت های مذهبی و برنامه های آن مرتبط دانست.

عرب پور خاطر نشان کرد: هیئت‌های مذهبی دارای چند ویژگی هستند که آنها را از سایر تشکل‌ها و جمع‌ها جدا می‌سازد؛ اولین ویژگی‌شان این است که توسط مردمی که علاقه‌مند به اسلام و ائمه‌‌ی طاهرین علیهم‌‌السلام هستند اداره می‌‌شوند و بر محور عشق به ائمه‌ی طاهرین علیهم‌‌السلام تشکیل شده‌‌اند.

وی تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی در طول تاریخ به‌‌خصوص در طول تاریخ تشیع در ایران، عامل اصلی گسترش فرهنگ اسلامی در بین مردم و نهادینه کردن آن بوده‌‌اند. و از برکت وجود اهل بیت (ع) به هیئات مذهبی قدرت و فرصت خوبی اهداء شده است.
انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.