سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

غیر بومی بودن 27درصداز قضات دادگستری کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه 658 پست قضائی مصوب در دادگستری استان وجود دارد افزود:54درصد پست های مصوب قضائی در دادگستری استان کرمان بلا تصدی می باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،موحد در جشن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور معاون منابع انسانی قوه قضائیه در محل دادگستری کرمان برگزار شد گفت:ایام دهه فجر انقلاب اسلامی روزهای ماندگار و جاودانه تاریخ ایران می باشد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با بیان اینکه از لحاظ نوع جنسیت 89درصد افراد شاغل در دادگستری استان آقایان و 11درصد مابقی را بانوان تشکیل می دهند

وی با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی مبتنی بر بینش توحیدی می باشد، اظهار کرد: مردم در این ایام قدرت و هیمنه استبداد را در هم شکستند تا این ایام پر خیر و برکت مایه سربلندی ایران و جهان اسلام گردد.

موحد ابراز داشت: استان کرمان مرکز جنوب‌شرق کشور است و به نوعی مرجع صنعتی، فرهنگی، سیاسی، کشاورزی،معادن، دانشگاهی،علمی، مذهبی و سایر شاخص‌ها در میان استان‌های منطقه جنوب شرق کشور است.

موحد بیان داشت: دادگستری استان کرمان دارای 31 حوزه قضایی مصوب و 29 حوزه قضایی فعال (18 دادگستری شهرستان،5دادگاه عمومی بخش و 6 دادگستری شهرستان که بصورت دادگاه عمومی بخش اداره می شوند) می باشد.

وی با اشاره به برگزاری جذب اختصاصی قضات ویژه مناطق محروم دادگستری استان کرمان،گفت:در حال حاضر 32نفر به عنوان کارآموز قضایی در حال گذراندن دوره کارآموزی قضائی درکرمان می باشند.

وی با بیان اینکه 27درصداز قضات دادگستری استان کرمان غیر بومی می باشند،ابراز داشت: فاصله آنها از موطن اصلی، خدمت درمناطق محروم بر کیفیت کار قضایی و زندگی آنها تاثیرات منفی گذارده است .

ویبا اشاره به اهمیت کمیسیون های شبه قضایی و تاثیر مهم آنها در رضایت مردم ، دادگستری استان کرمان نهایت همکاری را در این خصوص با ادارات مربوطه بعمل آورده است.

وی افزود: در سال 1394 دادگستری استان کرمان با نرخ رسیدگی 1.44درصد رتبه اولکمیسیون های شبه قضایی را در سطح کشورکسب نمودهاست و در حال حاضر بیش از 440 ابلاغ جهت نمایندگان قضایی در کمیسیون ها صادر گردیده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان ابراز داشت: در آزمون استخدامی کادر اداری سال 1392 قوه قضائیه، سهمیه استان كرمان 229 نفر بود كه از این تعداد 143 نفر جذب دادگستری شده اند و 20 نفر در حال انجام مراحل استخدام می باشند و 66 نفر از سهمیه آزمون دادگستری استان باقی مانده است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.