سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

فعالیت 142 واحد مرغداری گوشتی در استان

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 142 واحد مرغداری گوشتی در استان وجود دارد که این واحدها ظرفیت تولید دو میلیون و 540 هزار قطعه را دارند.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛محمد‌جعفر طالبیان‌پور در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تولیدات دامی اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط اقلیمی مناسب شرایط خوبی برای پرورش گاو و گوسفند دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شغل اکثر مردم استان دامداری است، گفت: گوشت و لبنیات برای مصرف در خود استان از سوی دامداران تأمین و عرضه می‌شود.

این مسؤول به ظرفیت خوب استان در زمینه پرورش دام اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دو میلیون رأس واحد دامی در دامداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرورش داده می‌شود.

طالبیان‌پور با بیان اینکه در استان 70 طرح تولیدی گاو شیری وجود دارد، این واحدها لبنیات مورد نیاز را تولید و برای عرضه وارد بازار استان می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از واحدهای پرورش گاو و گوساله در استان حمایت می‌شود، تصریح کرد: 11 هزار رأس گوساله در 96 مزرعه فعال پرورش گوساله در کهگیلویه و بویراحمد پرورش داده می‌شود.

وی در ادامه از فعالیت 142 واحد مرغداری گوشتی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: این واحدها ظرفیت تولید دو میلیون و 540 هزار قطعه را دارند.

طالبیان‌پور با اشاره به ظرفیت استان در زمینه طرح پرواربندی گوسفند از فعالیت 121 طرح پرواربندی گوسفند با ظرفیت پرورش 41 هزار و 700 رأس گوسفند خبر داد.


انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.