سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره «فیلم 100» برای افرادی كه در آغاز راهند، خیلی موثر است

جشنواره «فیلم 100» برای افرادی كه در آغاز راهند، خیلی موثر است و از طرفی تعامل سازندگان با مردم در جریان ارتباط چهره به چهره می‌تواند راهگشا باشد.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صدرالدین شجره این كارگردان، نویسنده و بازیگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان اینكه ارتباط رودررو میان مخاطبان و سازندگان فیلم‌ها، یك نوع داد و ستد فرهنگی محسوب می‌شود، خاطرنشان كرد: شخصا با ماهیت كلی برگزاری جشنواره‌ای با عنوان «فیلم 100» موافقم اما نمی‌توانم نسبت به كم و كاستی‌های فیلم‌های جشنواره خیلی اظهار نظر كنم؛ چون یك یا دوبار بیشتر در این جشنواره‌ حضور نداشتم.
 
او سپس به مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بخش فیلم‌های كوتاه 100 ثانیه‌ای اشاره كرد و توضیح داد: قاعدتا بخش ایده مهم‌ترین بخش این‌گونه آثار است و اگر ایده بجا باشد، می‌تواند اتفاق خوبی بیفتد و راه تازه‌ای برای سینمایی باز شود كه به نظر من در حال حاضر دیگر  دوران افول خودش را در ایران می‌گذراند اما با این حال در این نوع جشنواره‌ها در بخش ایده‌پردازی می‌تواند فكرهای نو، تصاویر خاص، نوع فیلم‌برداری‌های به خصوص و اندیشه‌های ویژه‌ای ارائه شود.
 
شجره در ادامه به كاربرد فیلم‌های 100 ثانیه‌ای اشاره كرد و با اعتقاد بر اینكه این تیپ فیلم‌ها در تلویزیون موفق ترند، گفت: به نظرم این گونه آثار در رسانه‌های عمومی مثل تلویزیون و دیجیتال از موفقیت بیشتری برخوردارند و بعید می‌دانم در اكران سینما دیده شوند؛ چون به هرحال باید به گیشه نگاه كرد اما در اینجا كه فكر، فكرِ هنرمندانه است و خیلی بخش گیشه و بلیط ملاك نیست، قاعدتا آثار كوتاه در تلویزیون جایگاه بهتری خواهند داشت و به نظرم شبكه سه و چهار مناسب‌ترین محل برای دیده شدن فیلم‌های كوتاه است.
 
این هنرمند پیش‌كسوت معتقد است: مثل همه جای دنیا به طور صددرصد می توان فیلم‌های 100 ثانیه‌ای را یك ژانر مستقل سینمایی قلمداد كرد و مطمئنا این گونه آثار به زعم خودشان جایگاه ویژه‌ای دارند.
 
شجره در پایان در زمینه كارهای جدیدش نیز اعلام كرد: اخیرا سریالی با عنوان «بیم و امید» برای شبكه اول كار كردم كه به تازگی كارم در این مجموعه اپیزودیك به پایان رسید. همچنین قرار است در سال جدید بعد از ایام عید نوروز یك كار تئاتر داشته باشم كه هنوز خیلی به قطعیت نرسیده است كه بخواهم توضیح بدهم.  
 
صدرالدین شجره، هنرمند پیش‌كسوت تئاتر، تلویزیون و رادیوست. وی علاوه بر بازیگری، كارگردانی و نویسندگی در عرصه تئاتر و رادیو، استاد نمایش رادیویی در دانشكده صداوسیماست. آخرین كار تلویزیونی شجره سریال تاریخی «معمای شاه» به كارگردانی محمدرضا ورزی بود كه اخیرا به پایان رسید.
 
گفتنی است یازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم 100، روزهای 4 تا 6 اسفند در پردیس سینما آزادی برگزار می‌شود.
 
 
انتهای پیام/
 

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.