جشنواره «فیلم 100» آوردگاهی برای محك زدن فیلم‌سازان

فیلم‌های كوتاه در چنین جشنواره‌ای می‌توانند در زمان خیلی كوتاه، هم چالشی برای علاقه‌مندان داشته باشند و هم اینكه در عین كوتاه بودن زمان ارائه، آغاز و پایانی خوب داشته باشند.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ اسماعیل عفیفه درباره جشنواره فیلم 100 گفت: جشنواره، فی نفسه اتفاق خوبی است و مسلما با خودش یك فرهنگ دارد كه می تواند به رشد فرهنگ سینمایی كمك كند، بنابراین جشنواره «فیلم 100» هم اتفاق خوبی در عرصه فرهنگ و هنر كشورمان برای علاقه مندان به فیلم سازی و سینما و حتی برای خود فیلم سازان است و به نظرم علاوه بر فیلم‌سازان جوان می تواند آوردگاه خوبی برای محك زدم فیلم سازان با تجربه و حرفه ای هم باشد.
 
عفیفه در ادامه به برگزاری جشنواره «فیلم 100» طی سالیان گذشته با حضور فیلم سازان بنام اشاره كرد و توضیح داد: چندین سال پیش فكر می كنم به مناسبت 100 سالگی سینما بود كه كارگردانان مطرحی را دیدم برای جشنواره «فیلم 100» آثاری آماده كرده بودند و به نظرم حركت خیلی خوبی است؛ چراكه این مدیوم و نوع فیلم سازی می تواند بسیار هم جدی باشد و فیلم سازان مطرح آثارشان را ارائه بدهند كه در پایان حركت خوب و مثبتی از خود بر جای بگذارد.
 
وی در بخش ایده پردازی فیلم های 100 ثانیه ای كوتاه و اینكه آیا صرفا باید ایده این تیپ آثار خاص باشند، اظهار كرد: به اعتقاد من در ساخت این گونه فیلم ها نمی شود چیزی پیشنهاد داد و این موضوع به ذوق سازنده بستگی دارد. اتفاقا یكی از خوبی های این مدل فیلم سازی این است كه هیچ تعریفی نمی شود از آن ها كرد و تجربه مطلق است و هركسی بر اساس تجربه خودش تولید اثر می‌كند.
 
این تهیه كننده تلویزیون در ادامه درباره رعایت نكات و صفات اخلاقی در فیلم های كوتاه و انتقال آن به مخاطب بیان كرد: به نظرم در 100 ثانیه هرچیزی قابلیت بیان را دارد و من از خودم این موضوع را بیان نمی كنم بلكه از روی فیلم های كوتاهی كه تماشا كردم به این نقطه رسیدم.
 
او همچنین در پاسخ به اینكه چه پیشنهادی به جشنواره «فیلم 100» امسال دارد، خاطرنشان كرد: به نظرم برگزاركنندگان این جشنواره تجربه كافی در این زمینه دارند اما من فكر می كنم تنها خصوصیت این نوع فیلم سازی، آزادی كامل است یعنی سازندگان باید ذهنشان را كاملا آزاد بگذارند و مراقب باشند در عین حال به تكرار نیفتند بلكه در این حرفه نوجویی و خلاقیت داشته باشند.
 
اسماعیل عفیفه در پایان از پیش تولید سریالی برای تلویزیون با عنوان «آنام» خبر داد.
 
یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای با شعار «سینمای اخلاق» از 4 الی 6 اسفندماه سال‌ جاری در تهران برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار