سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

آمریکایی ها به دنبال جریان سازی جدید هستند

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه امریکایی‌ها امروزه به دنبال جریان سازی جدید جهان هستند،گفت: این کشور قصد دارد امریکایی متفاوت ایجاد کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ متکی،معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب و مذاهب اسلامی در نخستین همایش وحدت و تمدن نوین اسلامی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش مدرسه امام خمینی (ره) برگزار شد،اظهار داشت: ایده راه‌اندازی مجمع جهانی را امام (ره) داده بود و مقام معظم رهبری آن را در قالب تشکیل مجمع ساماندهی کردند.
 
وی با اشاره به اینکه امریکایی‌ها امروزه به دنبال جریان سازی جدید جهان هستند، بیان کرد: این کشور قصد دارد یک امریکا متفاوت را ایجاد کند که علت اصلی آن شکست‌های متوالی در سیاست خارجی است.
 
متکی در مورد انتخابات اخیر کشور امریکا یادآور شد: دولاند ترامپ برخلاف تصورات انتخاب شد و اظهارات وی در ماه‌های اخیر حرف خودش نیست بلکه حرف یک سیستم است.
 
معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: در نگرشی کوتاه به تاریخ اسلام درمی‌یابیم هرگاه در بین مسلمانان وحدت و هم‌افزایی وجود داشته موجب تمدن اسلامی‌شده است.

متکی گفت: امروزه برخی محققان دیدگاه‌های مقام معظم رهبری را در قالب مؤلفه بازنویسی و استخراج کرده‌اند.

وی درباره تنش‌های موجود بین دو کشور ایران و امریکا، عنوان کرد: در سی‌وهشت سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، بیشترین کلمه‌ای که در رسانه‌ها و مواضع‌های دو کشور نام‌برده شده کلمه ایران و امریکاست که این نشان‌دهنده اهمیت دو کشور برای یکدیگر است.

متکی با اشاره به اینکه سخنان امام (ره) در مورد دین اسلام انعکاس بالایی در جهان داشت، بیان کرد: کشورهایی همچون عربستان سعودی‌ها به دنبال نابودی قدرت جذب سرباز امام در کشوربودند اما موفق نشدند.

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب و مذاهب اسلامی تصریح کرد: امروزه کشورهایی همچون امریکا، اسرائیل و عربستان سعودی حربه‌هایی را علیه کشورمان به‌کار گرفته‌اند که هرگز مقابله با آن آسان نیست.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.