قم؛

اختتامیه همایش کتاب آرایی دینی

مراسم اختتامیه همایش علمی پژوهشی کتاب آرایی دینی در مرکز همایش های غدیر برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛همایش علمی و پژوهشی و کاربردی هنر و تبلیغ با محوریت هنرهای تجسمی،صبح امروز با حضور جمعی از اساتید حوزه و هنرمندان در مرکز همایشهای غدیردر دو بخش پژوهشی و تجسمی  بکار خود پایان داد.

از برنامه های اصلی همایش ملی کتاب آرایی دینی در فرهنگ و تمدن اسلامی تجلیل از چهره های موفق و افتخار آفرینی است که در سالهای متمادی تلاش کرده اند و برگهای زرین و درخشانی به تاریخ آرایی دینی افزوده اند.

هدف از برگزاری همایش کتاب آرایی دینی در فرهنگ و تمدن اسلامی ارزیابی زبان گسترده و کارآمد گرافیک در حوزه کتاب آرایی دینی و تقویت بنیان های نظری و پژوهشی هنر کتاب آرایی در فرهنگ و تمدن اسلامی است که در حوزه های کتابت ، تذهیب و تشعیر  ، جلدسازی، طرح جلد، کودک و نوجوان، صفحه آرایی،تصویر سازی، طراحی حروف، تصویرسازی ، احیای تراث با معرفی برترین آثار و تجلیل از برگزیدگان همایش به کار خود پایان داد.
 
سلیمانی مسئول برگزاری همایش گفت: الگوسازی و ارائه راهکار  برای ارتقای هنر کتاب آرایی دینی و تشویق و حمایت از جامعه هنری فعال در حوزه کتاب آرایی دینی و ایجاد زمینه مناسب رقابت سازنده برای ارتقای سطح کیفی کتاب آرایی دینی و بررسی نقاط قوت و ضعف میدانی در تقویت ارتباط ، تعامل و تبادل تجربه میان هنرمندان در گستره تولید آثار فاخر و کشف استعداد های هنری نوپا و خلاق و تلاش برای سامان دهی و ارتقاعی فعالیت آنها از اهداف اصلی این همایش بود.

وی با اشاره به لیست آثار پژوهشی راه یافته به مرحله نهایی و چاب در همایش کتاب آرایی دینی در فرهنگ و تمدن اسلامی گفت: در بخش پژوهشی تعداد 53 اثر که در قسمت مقاله 43 اثر کتاب 7 اثر و پایان نامه 3 اثر بوده که تعداد افراد شرکت کننده 57 نفر بوده است که 15 اثر توسط خانمها و 24 اثر توسط آقایان تولید شده که تعداد راهیافتگان به بخش نهایی 17 اثر بوده است در بخش تجسمی 686 اثر و تعداد شرکت کنندگان 111 نفر که  65 نفر از آقایان و 46 نفر از خانمها در این همایش شرکت کرده اند و آثار راه یافته به نمایشگاه 349 اثر است.

سلیمانی با اشاره به پتانسیل هنرمندان استان قم گفت :40 نفر از هنرمندان قمی آثارشان در بخش تجسمی به نمایشگاه کتاب آرایی دینی در فرهنگ و تمدن اسلامی راه یافته است.
 
در پایان همایش از پیشکسوتان خوشنویس ،صحاف ، طراح گرافیک ، تصویر گر ، مدیر تولید و ناشر موفق تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار