سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

افزودن 110 اقامتگاه بوم‌گردی به ظرفیت اقامتی کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: روزانه چهار هزار نفر می توانند از خدمات اقامتی گردشگری کرمان بهره ببرند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمود وفایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان  در نشست ستاد تسهیلات نوروزی با بیان اینکه 110 اقامتگاه بوم گردی به ظرفیت اقامتی این استان افزوده شده است گفت: روزانه چهار هزار نفر می‌توانند از خدمات اقامتی گردشگری کرمان بهره ببرند.

 وفایی در ادامه افزود: این استان در مقایسه با سال گذشته از آمادگی بیشتری برای پذیرایی از میهمانان نوروزی برخوردار است.

وی تصریح کرد: کاروانسرای گنجعلیخان کرمان با اتمام عملیات بازسازی به ظرفیت گردشگری این استان افزوده شده و امیدواریم با خاتمه بازسازی خانه حاج آقا علی رفسنجان تا انتهای سال جاری این مجموعه نیز به چرخه گردشگری کرمان اضافه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: بازدید قسمتی از قلعه دختر و قلعه اردشیر برای گردشگران فراهم می شود و همچنین نمایشگاه صنایع دستی در مرکز کرمان و چندین شهرستان این استان راه اندازی خواهد شد.

وفایی با اشاره به اضافه شده شدن بیابان لوت به ظرفیت های گردشگری استان کرمان عنوان کرد: در کرانه لوت و شهداد زیرساخت های خوبی از نظر پذیرایی و اقامتگاهی برای گردشگران فراهم شده است. 

وی گفت: اقلام تبلیغاتی برای راهنمایی و آشنایی میهمانان و مسافران نوروزی کرمان تهیه شده که به محض ورود به این استان در اختیار َآنها قرار داده می شود.

وفایی تصریح کرد: حدود 50 درصد از گردشگران سال گذشته کرمان طبق نظرسنجی ها از ظرفیت های این استان اطلاع نداشتند و تصمیم داریم امسال با تامین اعتبار لازم، نظرسنجی را به شیوه علمی برای معرفی بهتر و بیشتر استان کرمان انجام دهیم.

وی با بیان اینکه خدمات ستاد تسهیلات نوروزی از 27 اسفند آغاز به کار می کند تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مسافران در کمپ ها و پارک های مسافری اقامت می کنند، شهرداران شهرها در راستای تجهیز اقامتگاه ها اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید کرد: راهنمایان گردشگری استان کرمان آمادگی بهتری نسبت به گذشته دارند و پیش بینی می کنیم حدود 20 درصد رشد گردشگر را طی سال جاری در استان کرمان داشته باشیم.

وی گفت: با شعار کرمان بزرگترین میهمان خانه ایران به استقبال سال جدید می رویم.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز با بیان اینکه 45 درصد طی سال های اخیر به ظرفیت های هتل های این استان اضافه شده است گفت: مهمان پذیری هتل های استان کرمان هزار و 150 نفر در شب است.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.