سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

فعالیت بیش از 1000 مدرسه مروج سلامت در استان کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بیش از هزار مدرسه مروج سلامت در سطح استان فعالیت می کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمد محسن بیگی ، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مقوله سلامت از ضروری‌ترین نیازهای هر جامعه است  و همه جوامع نسبت به ارتقاء سلامت مردم خود حساسیت ویژه ای دارند.

وی  از آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و موثر ترین دستگاه اجرایی کشور نام برد و افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در این دستگاه مهم و زیر ساختی، اگر با مشارکت همه ی مردم و دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌های سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس نهادینه شود بسیار ی از آسیب ها ی موجود به حداقل می رسد.

محسن بیگی اظهار داشت: بسیاری از  مسائلی که دغدغه حقوق شهروندی است در مدارس مروج سلامت در حال اجرا و نهادینه شدن  است.

وی به نقش موثر مراقبان سلامت در ارتقاء سلامت دانش آموزان اشاره و تصریح کرد: ارتباطات انسانی  سر لوحه برنامه های مراقبان سلامت در حوزه ای کاری است، زیرا آنها بدون تکلیف و ارزیابی به شکل رسمی، در  راستای ارتقاء سلامت دانش آموزان تلاش می کنند.

محسن بیگی خاطر نشان کرد: در آموزش و پرورش استان برنامه های مختلفی در  راستای ارتقاء سلامت دانش آموزان در حال اجراست، اما لازمه تحقق  اهداف این برنامه ها، همکاری و مشارکت اولیا با مدارس است.

وی ترویج و استقرار مفاهیم ارتقا سلامت در بین دانش آموزان، توانمند سازی دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش آموزان در زمینه مفاهیم ارتقا سلامت نوجوانان و جوانان، بهبود وضعیت بیمار یابی و درمان دانش آموزان مبتلا به اختلالات و مشکلات سلامتی، بهبود الگوهای تغذیه ای دانش آموزان و پیشگیری از رفتار های مخاطره آمیز سلامت در دانش آموزان را  از مهمترین اهداف اجرای این برنامه در  مدارس دانست.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.