سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

اعزام گروه‌های جهادی آستان قدس رضوی به استان سیستان و بلوچستان

دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی سال گذشته با همت معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی در زاهدان راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،دادخدا خدایار؛ سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در زاهدان گفت: طی چند ماهی که از تاسیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در زاهدان می‌گذرد، خدمات ارزنده‌ای به اهالی منطقه ارائه شده است.
وی افزود: در بخش مربوط به امور بهداشت و درمان، تیم پزشکان عمومی و تخصصی و پرستاری در مساجد یا مدارس یکی از محله‌های محروم و حاشیه شهر حضور پیدا کرده و ضمن معاینه مراجعان، داروهای آن‌ها را نیز تامین و پس از غربالگری بیماران صعب‌العلاج را به بیمارستان‌های مرکز استان یا سایر استان‌ها معرفی و هدایت می‌کنند.
دادخدا خدایار گفت:در بخش تشرف، با کمک بعضی از خیرین استان و خارج استان زائران محروم شناسایی و به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.
وی افزود: در خصوص جذب و جلب خادم‌یاران و خیرین و تکمیل و تقویت تیم‌های خادم‌یاری به طور مستمر اقدام و پیگیری می‌شود. همچنین با جلب کمک‌های آستان قدس رضوی و مشارکت بسیج سازندگی سپاه، کمیته امداد، بهزیستی و... سبدهای کالا و ارزاق تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌شود.
سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در زاهدان در خصوص برنامه‌های پایانی سال ۹۵ و برنامه‌های در دست اقدام در سال جدید گفت:با مشارکت کمیته امداد، بهزیستی و خادم‌یاران، بسته‌های ارزاق به بعضی از نیازمندان اهداء شد. هم‌چنین از بیماران بستری در منزل عیادت و بسته‌های متبرک رضوی به آن‌ها تحویل داده شد.
وی افزود: چهار گروه جهادی به چهار نقطه استان برای انجام فعالیت‌های عمرانی-فرهنگی- بهداشتی اعزام شدند؛ و هم چنین کانون‌های خادم‌یاری در سطح استان مخصوصا شهرستان‌های دور گسترش پیدا خواهد کرد و واحد اهل سنت فعال می‌گردد. هم چنین موضوع مجتمع بین‌راهی میرجاوه و اماکن دیگر پیگیری خواهد شد.
وی گفت: همچنین سرمایه‌گذاری و مشارکت آستان قدس رضوی در طرح‌های اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی پیگیری خواهد شد و زمین مناسبی برای ساخت مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) در مرکز استان تامین می‌شود و برای استقبال و خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام می‌گیرد.
دادخدا خدایار در خصوص بهبود فعالیت‌های دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی افزود: بازبینی ساختار سازمانی به اقتضای هر استان، مدنظر قرارگرفتن شرایط و موقعیت استان‌های محروم در عرصه‌های مختلف، امکان ارتباط مستقیم دفاتر نمایندگی و معاونت‌های آن با معاونت‌ها و مدیریت‌ها و سازمان‌های آستان قدس رضوی، پشتیبانی استان‌های برخوردار از استان‌های محروم از مهمترین نیازهایی است که باید به آن توجه ویژه شود.
انتهای پیام// ز.‌ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.