سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویژگی‌های مثبت همسرتان را در هنگام عصبانیت به یاد آورید

به یاد آوردن ویژگی‌های مثبت همسرتان در هنگام عصبانیت از یکدیگر موجب حفظ آرامش و صبر می‌شود.

محمود بیات روانشناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: یک زندگی عاشقانه دارای ویژگی هایی همچون قدردانی زوجین از زحمات یکدیگر در زندگی مشترک است که باعث دلگرمی و امید بیشتر میان آن ها می شود همچنین تعریف و حمایت از همسر خود در بین اطرافیان نیز سرفرازی و افزایش صمیمیت زوجین را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: از دیگر نشانه های یک زندگی عاشقانه درک متقابل زوجین از یکدیگر است، درواقع هنگامی که یکی از طرفین دارای مشکل و ناراحتی است در این شرایط طرف مقابل بدون نصیحت و سرزنش به صحبت ها و نیازهای او گوش داده و راهنماییش کند. 

بیات ادامه داد: صبر، گذشت، حفظ آرامش و به یاد داشتن ویژگی های مثبت همسرتان در هنگام عصبانیت و درگیری از مهم ترین رفتارهایی است که به کارگیری آن در زندگی مشترک سبب افزایش صمیمیت و تحکیم روابط میان زوجین می شود.

این روانشناس در پایان افزود: مشورت با یکدیگر در مسایل مختلف زندگی، ابراز محبت به همدیگر، همکاری در انجام کارهای منزل، صرف وقت برای دیگری، سهیم کردن هم در اتفاقات مهم زندگی و هر چند وقت یکبار خرید هدیه برای طرف مقابل از دیگر نشانه های یک زندگی عاشقانه است.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.