در دام تله های ارتباطی دوره آشنایی قبل از ازدواج نیفتید!

در امر ازدواج زوجین هر چه زمان بیشتری برای کسب اطلاعات و شناخت صرف کنند فقط به تبادل احساسات بسنده می‌شود و این موضوع برای تعالی ازدواج و فردی که قصد ازدواج دارد خطرناک است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد برمایی کارشناس در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مهمترین تله های ارتباطی در دوره آشنایی قبل از ازدواج، اظهار داشت: طولانی شدن بیش از اندازه دوران آشنایی نخستین تله ارتباطی بشمار می‌آید.

وی افزود: در امر ازدواج زوجین هر چه زمان بیشتری برای کسب اطلاعات و شناخت صرف کنند فقط به تبادل احساسات بسنده می‌شود و این موضوع برای تعالی ازدواج و فردی که قصد ازدواج دارد خطرناک است.

این کارشناس در ادامه بیان داشت: حسابگری‌های عقلانی در دوره آشنایی از اهمیت بسزایی برخوردار هستند که در مقابل آنها تله حسابگری عاطفی وجود دارد که دختر و پسر را از انتخاب صحیح ازدواج در مسیر دوئل ها، چسبندگی‌ها و باج‌های عاطفی قرار می‌دهد.

برمایی با تاکید بر اینکه سهم عشق در ارتباطات و ازدواج بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: عشق در دوره آشنایی فرافکنی های منفی به همراه دارد و فرصت انتخاب صحیح را از فرد می گیرد، عشق به تنهایی در ازدواج کافی نیست و ازدواج نیازمند تناسب، تفاهم و تعهد است.

این کارشناس گفت: جاذبه های جنسی خود را در ویترین عشق نشان می دهد که نباید این جاذبه ها به عنوان عشق به طرف مقابل تعریف شود.

وی در پایان تأکید کرد: بهترین مشاور خانواده و فرد است ازدواج نیاز به دانش دارد و خوشبختی اکتسابی است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار