سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

هشدار دامپیزشکی درباره شیوع لمپی اسکین

دامپزشکی بوئین زهرا درباره شیوع بیماری لمپی اسکین در فصول گرم سال هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ کارشناس مبارزه با بیماری‌های دامی اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا گفت: لمپی اسکین یک بیماری ویروسی پوستی با سرعت انتشار بالاست که با آغاز فصل گرما، میزان شیوع آن در گاو‌ها و گوساله‌ها افزایش می‌یابد.

 ایماندار افزود: این بیماری بین انسان و دام مشترک نیست و تهدیدی برای انسان به شمار نمی‌آید، اما به علت کاهش تولید شیر، سقط، ناباروری، کاهش کیفیت پوست منجر به بروز خسارات فراوان در صنعت دام می‌شود.

وی گفت: علائم این بیماری شامل تب، آبریزش از چشم‌ها، افزایش ترشحات بینی و حلق، بی اشتهایی، کاهش تولید شیر و ظهور ندول‌های جلدی (ضایعات پوستی به شکل برجستگی‌های دانه مانند) است که ممکن است همه بدن را بپوشاند.

ایماندارافزود: آموزش دامداران، کنترل حمل و نقل دام با مجوز بهداشتی از اداره دامپزشکی، فعال کردن پست‌های قرنطینه و تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با این بیماری از جمله اقدامات مبارزه با این بیماری است.

وی از دامداران خواست در صورت مشاهده هر گونه علایم بیماری در دام با ارسال پیامک به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ و یا تماس با شماره ۱۵۱۲ به دامپزشکی شهرستان و استان اطلاع رسانی کنند.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.