سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

نخلداران جنوب کرمان، مراقب آفت سوسک سرخرطومی حنائی باشند

کشاورزان جنوب کرمان هر گونه پاجوش خرما از استان‌های همجوار خصوصا استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان را با تاییدیه مراکز جهاد کشاورزی وارد کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  شاهرخی، معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان برای پیشگیری و کنترل آفت سوسک سرخرطومی حنائی خرما گفت: سوسک حنائی خرما یکی از آفات قرنطینه داخلی کشور است که استان سیستان و بلوچستان آلوده به آن است و تا فاصله 30 کیلومتری مرز روستاهای خرما خیز این منطقه انتشار و آلودگی ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه این آفت بسیار خطرناک است و می‌تواند با تغذیه بافت داخلی و تاج درخت، باعث نابودی درختان نخل شود؛ خاطر نشان کرد: از انجا که خرما مهمترین محصول این منطقه است و بخش عظیمی از مردم جنوب کرمان معیشت و اقتصاد آنها بر پایه تولید این محصول است لذا باید اقداماتی در جهت پیشگیری و جلو گیری از ورود این افت به منطقه انجام شود.
شاهرخی تصریح کرد: بر همین اساس پست قرنطینه در مبادی ورود و مرز شهرستان‌های جنوبی در دست اقدام است و برگزاری دوره‌ها و کارگاه های آموزشی برای کشاورزان مرزی نیز در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.