سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

ثبت ۱۶۳ هزار معامله در دفاتر اسناد رسمی

۱۶۳ هزار معامله در دفاتر اسناد رسمی مازندران ثبت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد حسن بهادر مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: حدود ۱۶۳ هزار معامله قطعی در دفاتر اسناد رسمی استان پارسال به ثبت رسید.

وی افزود: ۱۰۴ هزار و ۹۸۱ مورد آن معامله اموال منقول و ۵۷ هزار و ۸۴۷ معامله غیر منقول بود و بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ مورد معاملات املاک مردم به صورت وکالتی فروش انجام شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: نکته مهمی که پیش ‌فروشندگان و پیش ‌خریداران باید مدنظر قرار دهند، اهمیت و لزوم مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای تنظیم سند است و به دلیل نا آگاهی از قانون جدید، بسیاری از پیش خریداران و حتی پیش ‌فروشندگان برای انجام معامله و تنظیم قرارداد به بنگاه‌ های مشاور املاک مراجعه می ‌کنند، در حالی که طبق قانون جدید، تنظیم سند عادی برای این معامله محمل قانونی ندارد.

بهادر افزود: با اشاره به بخشنامه وزارت راه وشهرسازی، ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ ها به نمایندگی از سوی این وزارتخانه موظف به انجام امور مربوط به صدور مجوز انتشار آگهی پیش ‌فروش ساختمان هستند و مجوزهای صادره از سوی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها با مدت سه ماهه از تاریخ صدور مجوز قابل استناد و استفاده خواهند بود.

وی گفت: در صورت انقضای مجوز، متقاضی باید نسبت به دریافت مجدد مجوز اقدام کرده و مراحل قانونی را مانند تقاضای اولیه طی کند.

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.