سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

آمادگی فارس جهت پذیرش هیئت‌های تجاری ایتالیا برای توسعه صنعت پتروشیمی

رئیس اتاق بازرگانی شیراز بر اعلام آمادگی جهت پذیرش هیئت و انجام مذاکرات در جهت توسعه صنعت تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: استان فارس آماده پذیرش هیئت‌های تجاری کشور ایتالیا برای توسعه صنعت نفت، پتروشیمی و گردشگری است.
 
رازقی به ظرفیت و پتانسیل استان فارس در زمینه کشاورزی، گردشگری و همچنین سرمایه‌گذاری جهت توریست سلامت و پزشکی اشاره کرد و گفت: استان فارس در زمینه‌های گاز، پتروشیمی پتانسیل بالایی دارد.
 
پورفلاح رئیس اتاق ایران- ایتالیا نیز گفت: در مقوله جذب حداکثری بنگاه‌ها بعد از برجام، بر اساس سوابق، ایتالیا شریک تجاری اول ایران بوده که همیشه تراز تجاری با آن کشور مثبت و تنها کشوری بود که بعد از تحریم‌ها دچار بداخلاقی نشد و روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با ما حفظ کرد.
 
پور فلاح با اعلام آمادگی جهت افزایش سطح مراودات بین دو اتاق به منظور انتقال اطلاعات، دانش، اعزام و پذیرش هیئت تجاری اقتصادی، خواستار معرفی نمایندهای جهت برقراری این مراودات و تسهیل در روابط شد.
 
حمیدیان نائب رئیس اتاق شیراز نیز در این نشست، گزارشی از شاخص‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی استان فارس ارائه کرد و گفت: پتانسیل و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های صنایع معدنی، پتروشیمی، فولاد، سنگ‌های تزیینی و کانی‌های غیر فلزی، اختصاص 92 درصد صادرات به صادرات غیرنفتی، تولید 35 درصد از محصولات کشاورزی و پتانسیل در صنعت فرش و گردشگری از جمله شاخصه های استان فارس است.
 
نشست همکاری با هدف گسترش اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری، تبادل اطلاعات و دانش روز با حضور هیئت اتاق مشترک ایران - ایتالیا در اتاق بازرگانی شیراز برگزار شد.
انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.