سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراه با شهدا؛

فرازی از وصيت نامه شهيد نوش آبادی برای مادرش

اگر خداوند شهادت را نصیبم کرد ، نباید ناامید گردی که از قطرات خون من بر زمین خونین کربلای خوزستان ریخته شده، بدان که از این قطره ها ، لاله هایی می روید.

به گزرش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛عباسعلی فلاح نوش آبادی در هشتم اردیبهشت سال 1344 در نوش آباد دیده به جهان گشود.
پس از طی دوران ابتدایی و راهنمایی ، قصد ادامه تحصیل در حوزه علمیه را داشت و با وجود این که مقدمات این کار را انجام دادند ، اما با شروع جنگ تحمیلی درس را رها کرده و به جبهه اعزام شدند .

در طی دوره تحصیلش ، به علت علاقه فراوان ایشان به علم و مطالعه ، در زمینه های مختلف عقیدتی سیاسی و در زمینه های فرهنگی و ... مطالعات زیادی داشتند .
در طول دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود سن کمی که داشتند ، یکی از افراد ثابت و همیشگی در تظاهرات علیه رژیم شاه بودند .

آن شهید به همراه دوستانش گروهی را تشکیل داده بودند تا اعلامیه ها و نوارهای حضرت امام (ره)را در طی این دوران به مردم برسانند و مردم را همواره از پیام ها و رهنمودهای آن بزرگوار آگاه سازند و به این علت بارها توسط عاملان رژیم مورد تعقیب قرار گرفته بود .

با پیروزی انقلاب اسلامی و با شروع جنگ تحمیلی و هم چنین با شنیدن پیام حضرت امام(ره) برای حضور در جبهه های جنگ و دفاع از خاک و میهن ، به این پیام امام(ره) لبیک گفت .
وی به مدت دو سال در جبهه های حق علیه باطل جنگید و در طی این مدت ، فقط چند بار به خانواده خود سرزد و هر بار که می آمد ، حرف از رفتن می زد .

این شهید بزرگوار در شلمچه و هم زمان با 19 ماه مبارک رمضان و شب ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی (ع) بعد از اصابت گلوله به پیشانی اش به بیمارستان منتقل شده و سه شبانه روز در آن جا بود و پس از آن به فیض رفیع شهادت نائل آمد .

از ویژگی های اخلاقی آن شهید روحانی ؛ خوش رویی و مهربانی با کودکان بود . محبت به والدین و احترام به آن ها را همواره مقدّم بر همه چیز می دانستند .

یکی از ویژگی های اخلاقی آن شهید همانند شهدای دیگر ، اهمیت و اعتقاد به دین و مذهب بود و در هیچ شرایطی نمازشان را ترک نمی کردند و به مطالعه نیز بسیار علاقه مند بودند و کتاب های زیادی داشتند که حدود 250 جلد آن را به کتابخانه اهدا نمود که بعدها به خاطر علاقه اش به شهید دکتر بهشتی ، نام کتابخانه را شهید بهشتی گذاشتند .

از دیگر ویژگی های بارز ایشان ، تنفر از ظلم و ستم و طرفداری از مساوات و عدالت بود و تحت هیچ شرایطی زیر بار ظلم نمی رفت و با وجود سنّ کم ، هرجا حقّی بود از آن دفاع می کرد . در مجموع تمام خصوصیات و رفتارشان چیزی فراتر از سن کم ایشان بود .
 
فرازي از وصيت نامه شهيد روحانی عباسعلی فلاح نوش آبادی 

« ینصرالله ینصرکم و یثبّت اقدامکم »
اگر یاری کنید خدا را ، یاری خواهد کرد شما را و قدم هایتان را ثابت خواهد داشت .

 با سلام و درود بر رهبر انقلاب امام خمینی (ره)

بر حسب وظیفه ای که بر گردنم نهاده شده با شما ملت همیشه مقاوم و همیشه در سنگر سخن می گویم .

 اماما ! تو را از راه دور کربلای خونین خوزستان می نگرم که سر به سجده گذاشته ای و از خدایت و امام زمانت کمک می گیری .

 اماما ! با این لب های ناقابل خود از کربلای خوزستان تا مدینه جماران بر این صورت مبارک و مطهرت بوسه می زنم .

 ای امت شهید پرور و قهرمان ، شما هم باید امام را بنگرید که چگونه خالصانه با خدایش راز و نیاز می کند . شما بنگرید امامی را که در نیمه های شب از خواب گرانش می بُرد و با معبودش سخن می گوید . باید از امامتان درس بگیرید ، حتی از گشودن لب های چون غنچة نوگل برای سخن گفتن  و همة مسائل دیگر .

 همیشه پیرو او باشید و تنها او برای شما الگو باشد . همیشه این را در مدنظر خود قرار دهید . « اطیعوالله و اطیعوالرّسول و اولی الامر منکم » . زیرا که ولایت فقیه است که شما را چنان ساخته است که بعد از انقلاب در راه اسلام ، چنان ایثارگر شده اید که با همین ایثارتان دشمن را ضربه ای وارد سازید تا نای برخاستن را نداشته باشد و ولایت فقیه بود که ما را به این سرزمین های گرم خوزستان وسرد غرب در زمستان کشانیده است و همواره به امریکا و شوروی و ایادی مزدورشان اعلام می داریم که ما نه از گرمای خوزستان می ترسیم و نه از سرمای شدید غرب و تا آخرین قطرة خون خود ایستاده ایم .

ولی تو ای مادر ؛ اگر خداوند شهادت را نصیبم کرد ، نباید ناامید گردی که از قطرات خون من بر زمین خونین کربلای خوزستان ریخته شده، بدان که از این قطره ها ، لاله هایی می روید که از رویش این لاله ها ، درخت تنومند اسلام که مدت زیادی است ، خشک و تشنه لب مانده از این خون آبیاری می شود و جان تازه ای به خود می گیرد .

 مادر عزیزم تو باید از این نظر افتخار کنی که توانسته ای بعد از چندین سال زندگانی ، فرزندی تحویل جامعه اسلامی دهی که با خون خود درخت اسلام را آبیاری کند و باید افتخار کنی که نقش زن در جامعه اسلامی را خوب ایفا کرده ای و خوشحال باشی که زحمات پی در پی در مورد من بیهوده نبوده است . سرت را بالا بگیر .

روحش شاد و یادش گرامی

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.