سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

مراکز عرضه شیر محلی استان کرمانشاه مجوزی ندارند

رییس سازمان دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: این سازمان برای هیچ یک از مراکز توزیع و فروش شیر تحت عنوان شیر محلی مجوز صادر نکرده و فعالیت این مراکز به هیچ وجه مورد تایید نمی باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛نادر پرور رییس سازمان دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: متاسفانه مردم به اشتباه نسبت به شیری که در مراکز محلی عرضه می شود نظر و نگاه مثبت دارند.

 وی ادامه گفت: این در حالی است روی شیر مراکز محلی و سنتی هیچ کار میکروب زدایی و آزمایش تشخیص بیماری مانند تب مالت نشده و ممکن است شیرهای آلوده پس فرستاده شده کارخانه های شیر و لبنیات باشد که مورد تایید دامپزشکی قرار نگرفته است.
 
وی افزود : استان کرمانشاه با 370 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق یکی از سپرهای بلایای بیماری های دامی بوده که با همت و تلاش فراوان توانسته است بسیاری از بیماری هایی مانند پی پی آر، سیاه زخم، تب برفکی، تب مالت و آنفلوآنزای مرغی را به موقع کنترل و یا کاهش دهد.
 
رئیس سازمان دامپزشکی  همچنین با بیان اینکه آنفلوآنزای مرغی یک بیماری است که با مهاجرت پرندگان اتفاق می افتد و از کنترل خارج است، گفت: در سال گذشته 460 هزار طیور مشکوک به این بیماری معدوم و یک میلیارد و 500 میلیون ریال غرامت به صاحبان آنها پرداخت شد.
 
وی اعلام کرد: از سال 93 تاکنون 700 هزار و 331 راس دام از استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.
 
پرور در باره کشتارگاه های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه گفت: سلامت مردم برای در اولویت و مهم تر از هر مساله دیگری است لذا با این کشتارگاه به کمک دادستانی استان با جدیت رخورد می شود.
 
انتهای پیام/ح



برچسب ها: کرمانشاه ، مراکز ، عرضه ، شیر ، مجوز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.