سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

برگزاری نماز عید سعید فطر در 621 نقطه استان

فردا نماز باشکوه عید سعید فطر، همزمان با سراسر کشور در 621 نقطه ی شهری و روستایی استان برگزار می شود.

حجت الاسلام صادقی خواه،کارشناس برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  گفت: فردا نماز باشکوه عید سعید فطر، همزمان با سراسر کشور در 621 نقطه ی شهری و روستایی استان به امامت ائمه جمعه،روحانیون مستقر،روحانیون طرح هجرت و روحانیون اعزامی برگزار می شود.


وی افزود: در بیرجند نیز،نماز عید سعید فطر به امامت حجت الاسلام و المسلمین عبادی،نماینده ولی فقیه در استان اقامه می‌شود.


حجت‌الاسلام عارفی،مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان نیز ضمن اعلام میزان کفاره و فطریه گفت: نماز عید فطر در شهرستان بیرجند،فردا ساعت 7 صبح و در محل مصلی المهدی(ع) بیرجند برگزار می شود.


وی افزود: شروع مراسم ساعت 6:30 صبح است که طبق اعلام اتوبوس‌های شرکت واحد امسال از تمام مناطق شهر آماده خدمت‌رسانی و انتقال نمازگزاران به مصلی هستند.


مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: میزان فطریه هر نفر بر اساس قوت غالب گندم 5 هزار تومان یا 3 کیلوگرم موادغذایی شامل گندم، جو، کشمش، خرما، ذرت و برنج است.


حجت الاسلام عارفی افزود: کفاره غیرعمدی برای هر روز 750 گرم مواد غذایی یا مبلغ یک هزار و 500 تومان و مبلغ فدیه برای زنان باردار و شیرده به ازای هر روز هزار و 500 تومان یا 750 گرم مواد غذایی است.


وی گفت: مبلغ کفاره عمد به ازای هر روز 90 هزار تومان و یا 45 کیلوگرم مواد غذایی است و افرادی که فطریه خود را برای نیازمندان آشنا در نظر گرفته‌اند باید این مبلغ را کنار بگذارند و سایر روزه‌داران قبل از اقامه نماز عید فطر فطریه خود را پرداخت کنند.
انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.