سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش و پرورش گلستان:

تجهیزات هنرستان‌های استان گلستان «مستهلک» شده است

معاون آموزش متوسط آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه تجهیزات هنرستان‌ها مستهلک شده و نیاز بازسازی است، گفت: در شاخه فنی و مهارتی نیاز به هزینه‎‌های جانبی داریم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم حاجیلری پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه مدلی در شاخه نظری در استان پیش‎بینی شده است، اظهار داشت: در ۴ ساله دولت رتبه استان در رشته رشته‎‌های نظری ۲۷ بود و با برنامه‎ریزی‎‌ها درصدد این هستیم که استان گلستان پس از ۶ سال به رتبه نخست کشور دست پیدا کند و در حال حاضر انتظار داریم در ۲ سال آینده این اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رتبه نهم را در رشد نظری داریم، تصریح کرد: برای نخستین بار پس از مستقل شدن رشد پیاپی را در رشته نظری داشتیم و امید داریم رتبه یک کشور را بدست بیاوریم.

معاون آموزش متوسط آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: براساس برنامه‎‌های آموزش و پرورش قرار بوده ۵۰ درصد دانش‎آموزان به رشته‎‌های فنی و حرفه‎ای هدایت شود و بر این اساس رشته‎‌های فنی و مهارتی را در دستور کار خود قرار دهیم.

حاجیلری با بیان اینکه در اصلاح و نگرش جامعه باید همه با هم همکاری کنیم، افزود: در حوزه‎‌های مختلف فنی و مهارتی در طی سال‎‌های اخیر رشد داشتیم و در تلاش هستیم که در حوزه خدمات این رشته‎‌ها رشد پیدا کند.

وی با بیان اینکه در حوزه هنر در سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴ چنین رشته‎‌های نداشتیم و در حوزه دختران ۸ درصد و پسر‌ها ۶ درصد در طی سال‎‌های اخیر رسیده است، افزود: در سال ۱۳۹۲ میانگین گرایش دانش‎آموزان به رشته فنی و مهارتی ۳۹ درصد بوده و این درصد در استان گلستان ۳۷ درصد بود.

معاون آموزش متوسط آموزش و پرورش گلستان اعتقاد ما بر این است که مطالبات جامعه را باید پاسخ بدهیم و گرایش به رشته‎‌های نظری معضل بیکاری را در جامعه حل نمی‎کند، افزود: ما حلقه‎‌های مفقودی داریم که سبب شده که جذابیت در رشته‎‌های هنرستان نباشد و دانش‎آموزان ما از این رشته‎‌ها خارج شود.

معاون آموزش متوسط آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه تجهیزات هنرستان‌ها مستهلک شده و نیاز بازسازی است، افزود: در شاخه فنی و مهارتی نیاز به هزینه‎‌های جانبی داریم.

انتهای پیام/پ

بازسازی تجهیزات هنرستان‌های استان گلستان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.