سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

ذخیره 80 هزار خون بند ناف در کشور

مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی گفت : بیش از 80 هزار خون بند ناف در این مرکز ذخیره و نگهداری میشود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ضرابی در سمینار سلولهای بنیادی در تبریز با بیان اینکه بطور متوسط از یک تا 3 درصد زایمان های زنان در کشور منجر به اخذ خون بند ناف و نگهداری می شود گفت: 80 نوع بیماری در دنیا توسط سلولهای بنیادی قابل درمان است.
وی یادآور شد: سلولهای بنیادی قادر به درمان محدوده وسیعی از بیماری های مزمن و حاد شامل انواع سرطان ها، تالاسمی، کم خونی مادرزادی و نقص سیستم ایمنی هستند و تحقیقات زیادی در زمینه استفاده از سلولهای بنیادی در درمان بیماری هایی چون پارکینسون، بیماری های قلبی، کبدی، دیابت، آسیب های نخاعی و سکته در حال انجام است.
وی گفت: نمونه های ذخیره شده محدودیت زمانی ندارد و اینکه زایمان طبیعی باشد یا سزارین تاثیری در خون گیری از بند ناف ندارد، بلکه آنچه که مهم است این است که این عمل بین 3 تا 5 دقیقه نخست زایمان انجام گیرد.
مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان گفت: تاکنون نزدیک به 100 پیوند با استفاده از سلولهای بنیادی خون بند ناف در بیمارستان شریعتی انجام شده است.
سمینار سلول‌های بنیادی؛ کاربردها، پتانسیل‌ها و چشم‌انداز با هدف آشنایی بیشتر جامعه پزشکان متخصص و عمومی و به‌ویژه زنان و زایمان و مامایی تبریز برگزار شد.
در این همایش تازه‌های درمان با سلول‌های بنیادی و مزایای استفاده از این سلول‌ها و همچنین استفاده از جفت و مشتقات و پردازش سلول‌ها و استفاده از سلول‌های بنیادی در ارتوپدی و پیوند و HLA و ژنتیک پزشکی و درمان بیماری‌های زنان و زایمان و اخلاق استفاده از سلول‌های بنیادی ارائه شد.  

انتهای پیام/خ

80 نوع بیماری در دنیا توسط سلولهای بنیادی قابل درمان است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.