سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سید حسن خمینی در مراسم نام گذاری بزرگراه نیایش به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی:

شعار به شرطی برای جامعه مفید است که جلوی شعور را نگیرد/فقر ریشه هر ارزشی را می‌سوزاند

سید حسن‌خمینی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی همیشه معتقد بود که فقر می‌تواند ریشه هر ارزشی را بسوزاند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در مراسم تغییر نام بزرگراه نیایش به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که امروز در سالن ایوان شمس برگزار شد، با بیان اینکه امروز جلسه به نام یکی از بزرگترین شخصیت‌های سیاسی و تاریخ معاصر ایران به همت شهرداری شکل گرفته است، اظهار داشت: از شورای شهر و شهردار خدوم بابت این کار سپاسگذارم.

وی با بیان اینکه هفته آینده در خصوص خدمات محمدباقر قالیباف صحبت خواهم کرد، افزود: غلامحسین ابتهاج یکی از شهرداران تاریخ معاصر ایران بود که در ۲ مقطع اوایل دهه 20 و بعد از 28 مرداد شهردار شد.

حجت السلام سید حسن خمینی با بیان اینوه اوایل دهه 20 خیابانی به نام دهخدا مبارز سیاسی نامگذاری شده بود، گفت: اگرچه کار بزرگ او لغت‌نامه دهخداست، اما به منظور اینکه مبارز سیاسی بود خیابانی را به نام وی نام گذاری کردند.

وی با بیان اینکه دهخدا در قضایای نهضت ملی طرفدار دولت ملی شد، تصریح کرد: بعد از 28 مرداد، ابتهاج به منظور فضای سیاسی حاکم بر آن زمان خیابان را از نام دهخدا بر می‌دارد.

سید حسن خمینی با اشاره به نام گذاری معابر به اسم بزرگان گفت: داستان نامگذاری اگر صرفا تکریم یک فرد باشد به همین‌جا ختم نمی‌شود به همین منظور معتقدم بهتر بود قبل از رحلت ایشان خیابان به نام آن مرحوم نامگذاری می‌شد نه اینکه این کار خواب را از چشم ایشان ببرد اگرچه آقای هاشمی در هر حالتی خواب آرامی داشتند.

نوه امام (ره) با تاکید بر اینکه مرحوم آیت الله هاشمی شخصی بزرگ بود، یادآور شد: در 10 سال گذشته در کنار مرحوم آیت الله هاشمی شاهد حوادث تلخ و شیرین زیادی بودم به همین منظور سخنم را بر طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا باید نام هاشمی را در جامعه زنده نگه داریم، ادامه می‌دهم.

سید حسن خمینی با اشاره به ویژگی‌های آیت الله هاشمی ادامه داد: علل نگه داشتن یاد ایشان بسیار زیاد است، اما بدون تردید جامعه به ۲ درس از زندگی آیت‌الله هاشمی احتیاج دارد.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی در زمان مرگ 28 ساله بود، تاکید کرد: ایشان جوان اندیش و فرزند زمان خویش بود به همین منظور معتقدم که ما به اسم‌هایی مانند آیت الله هاشمی بر در و دیوار شهرمان احتیاج داریم.

نوه امام خمینی ره با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی یک روحانی تحصیلکرده اندیشمند و فقیه بود، تصریح کرد: ایشان به گذشته مربوط نبود چراکه نسبت به امروز جامعه شناخت داشتند و برای فردای جامعه نیز تلاش می‌کردند.

وی با بیان اینکه در 10 سال اخیر از پر تراکم‌ترین دوره‌های زندگی ایشان بود، افزود: به قدری روح ایشان بلند بود که هیچ‌یک از این فراز و فرود‌ها ضربان قلبشان را بالا نمی‌برد، چه برسد که خواب از چشمهایشان برباید.

سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه اشخاص بزرگی مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی به این نامگذاری‌ها نیازی ندارند، گفت: ما نیاز داریم امروز را بشناسیم چراکه مرحوم آیت‌الله هاشمی از گذشته جدا نمی‌شد چراکه می‌دانست اگر حال از گذشته خود منفک شود فرو می‌ریزد به همین منظور در گذشته نمی‌ماند.

نوه امام (ره) با بیان اینکه ما به خطا‌های پیشینیان نیازمند هستیم تا دوباره آن را تکرار نکنیم، تاکید کرد: مرحوم آیت الله هاشمی فرزندی بود که در زمانه خود می‌زیست و درد جامعه را می‌شناخت به همین منظور برای بهتر شدن فردای جامعه همت داشت.

وی با بیان اینکه از ویژگی مهم مرحوم هاشمی این بود که برای محقق شدن کار‌ها تنها سخن نمی‌گفت، آستین بالا می‌زد، یادآور شد: ایشان همیشه حرکت می‌کرد و گامی به سوی حل مشکلات بر می‌داشت چراکه ایشان شجاع بودند.

سید حسن خمینی با بیان اینکه به شجاعت در جامعه امروز احتیاج داریم، گفت: امروز احتیاج داریم درد‌ها و نیازهایمان را بشناسیم اگرچه شناخت تنها کافی نیست و باید به سوی آن‌ها حرکت کنیم.

نوه امام ره با تاکید بر اینکه قدرت تصمیم‌گیری در آیت‌الله هاشمی در سال ۹، ۲ زمانی که برای ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری رفت دیده شد، گفت: ایشان در آن زمان همه زندگی سیاسی خود را با این کار عرضه کرد.

وی با اشاره به زمانی که مرحوم هاشمی از حجت‌الاسلام حسن روحانی حمایت کردند، افزود: ایشان همه یافته‌های خود را برای کاندیدی قرار داد که احتمال داشت پیروز نشود.

سید حسن خمینی با بیان اینکه ما باید از ایشان یاد بگیریم و همه موضوعات را بشناسیم، تصریح کرد: بدون شک باید در راه ساختن جامعه و سعادتمند کردن فرزندان هر هزینه‌ای را پرداخت کنیم.

نوه امام ره با اشاره به اینکه امروز بر در و دیوار شهر نام آیت‌الله هاشمی را قرار می‌دهیم، افزود: این را نیاز برای جامعه می‌دانیم چرا‌که به این درس نیازمندیم و باید مرور کنیم که برای سعادت فردای این مردم هر هزینه‌ای را باید پرداخت کرد.

وی با تاکید بر اینکه آبروی یک رجل سیاسی به درد قبرش نمی‌خورد، گفت: آبروی وی باید برای مردم مصرف شود، باید تصمیم گرفت و با شجاعت برای بهروزی این جامعه هزینه پرداخت کرد.

سید حسن خمینی با بیان اینکه فردا محتاج تک‌تک ما است، تاکید کرد: فردا محتاج شجاعت، تصمیم‌گیری، فهم، شناخت‌و عمل ما است.

نوه امام خمینی ره ادامه داد: آیت الله هاشمی سعادت جامعه را در تلفیق عفاف و کفاف می‌دانست و معتقد بود فقر می‌تواند ریشه هر ارزشی را بسوزاند.

وی اضافه کرد: وقتی روحانیت تصدی زندگی مردم را در دست گرفته باید دنیای مردم را به بهترین نحو بسازد چراکه شعار به شرطی برای جامعه مفید است که جلوی شعور را نگیرید.

سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه از آیت‌الله هاشمی بت نمی‌سازم، گفت: آیت‌الله هاشمی برای من بزرگ بود چراکه به راحتی می‌توانستم از او نقد کنم و بگویم که برخی جا‌ها را اشتباه کردید و ایشان هم گاهی می‌پذیرفت و گاهی هم آن را قبول نمی‌کرد.

وی با اشاره به اینکه ما کنار شخصیت ایشان بزرگ شدیم، تاکید کرد: ایشان بزرگی به ما نمی‌فروخت، بزرگی به ما می‌آموخت چراکه خو بزرگ بود، بزرگ زیست و بزرگ مرد به همین منظور برای ما همیشه از بزرگان خواهد بود.

سید حسن خمینی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی قبل از فوتش زیاد حرف از رفتن می‌زد، تصریح کرد: یک روز به دیدنشان رفتم و آیت‌الله تنها بود ایشان چندین بار از مرگ صحبت کرد و به جوان‌ها گفت که انقلاب برای شماست و باید برای حفظ آن همیشه تلاش کنید.

در حال تکمیل...

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.