سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اطلس جغرافیایی مساجد آذربایجان غربی تدوین می‌شود

رئیس رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی از تدوین اطلس جغرافیایی مساجد آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام محمد خان بابایی رئیس رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی گفت: اطلس جغرافیایی مساجد آذربایجان غربی تا یک ماه آینده تکمیل و در اختیار دستگاه‌های فرهنگی استان قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام خان بابایی از شناسایی ۵۱ مسجد راکد در استان خبر داد و افزود: این مساجد با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط ۱۳ مرکز رسیدگی به امور مساجد در سطح کشور دایر بوده و آذربایجان غربی نیز از این نعمت برخوردار است، گفت: ۱۲ مسجد در ارومیه در طول سال جاری احیا شده و اقدامات لازم جهت حل مشکلات اینگونه مساجد از قبیل: انتخاب هیات امنا، انتخاب روحانی مسجد و مشکلات مالی به کمک مساجد شاخص در استان انجام خواهد شد.

رئیس رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه نقش و جایگاه مساجد در جهان بر هیچکس پوشیده نیست، تصریح کرد: مساجد به عنوان زیارتگاه پروردگار از اهمیت و ارزش والایی برخوردار بوده به طوری که پیامبر اکرم نیز در صدر اسلام در اولین اقدام خود به ساخت مسجد در هر شهر پرداخته و این مکان توحیدی و مقدس را در کنار توحید و عبادت محل تصمیم گیری‌ها و حل مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کرده است.

 

انتهای پیام/م

 

 ۵۱ مسجد راکد در آذربایجان غربی احیا می شوند

 

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.