سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید مدیرعامل متروی اهواز بر پرداخت حقوق معوقه کارگران مترو

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز بر پرداخت 8 ماه حقوق معوقه کارگران مترو توسط پیمانکار (شرکت کیسون) تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهرام شاهین زاده، مدیرعامل قطار شهری اهواز در این خصوص اظهار داشت: با پیگیری انجام شده، 2 ماه حقوق از مطالبات کارگران شرکت کیسون پرداخت شده و 8 ماه دیگر از دستمزد این کارگران باقیمانده که پیمانکار طرح قطار شهری باید پرداخت کند.
وی با اشاره به همکاری هایی که برای تامین منابع مالی شرکت کیسون انجام شده، تصریح کرد: این شرکت باید مطالبات کارگران را حداقل تا پایان سال 95 تسویه کند.
شاهین زاده اذعان داشت: از طریق شورای کارگری خوزستان، شورای تامین و کارفرما تذکرات جدی به پیمانکار برای پرداخت مطالبات کارگران داده شده است.
مدیرعامل قطار شهری اهواز همچنین درباره ادامه کار و یا خلع ید شرکت کیسون اظهار کرد: تعیین تکلیف و اجرای مترو حق مردم اهواز است و تمام تلاش ها برای ساماندهی این طرح در حال انجام است.
وی با بیان اینکه تمام سعی ما برطرف کردن اختلافات میان کارفرما و پیمانکار است بیان داشت: عملکرد پیمانکار در حال بررسی است و سعی داریم اختلافات را از طریق مراجع رسمی همچون شورای عالی فنی طرح و حل و فصل کنیم.
این مقام مسئول افزود: تصمیم گیری درباره خلع ید شرکت کیسون منوط به تصمیم شهردار جدید اهواز است و باید منتظر انتخاب وی در شورای شهر پنجم باشیم.
خندان دل، معاون عمرانی وزیر کشور در سفر چندی پیش خود به اهواز با ابراز نارضایتی از عملکرد پیمانکار و کارفرمای طرح قطارشهری اهواز اعلام کرد که در صورت ادامه این وضع، پیمانکار خلع ید می شود.
هاشمی زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان و رئیس شورای سازمان قطارشهری اهواز پیش از این اعلام کرده بود که پیمانکار طرح (شرکت کیسون) برای پرداخت حقوق کارگران یک ماه مهلت دارد.
بر اساس این گزارش، کارگران متروی اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق یک ساله خود از 8 مرداد دست به تجمع زده اند. پیش از این تجمع ها در مقابل ساختمان استانداری برگزار می شد و در 2 هفته گذشته معترضان در کارگاه شرکت کیسون در میدان فرودگاه تجمع و ورودی این کارگاه را مسدود کرده اند.
بیش از 300 نفر از کارگران قطارشهری اهواز، آذر 94 به صورت گروهی اخراج و حدود یکصد نفر نیز پارسال از کار بیکار شدند. اکنون 327 نفر در شرکت کیسون (پیمانکار قطارشهری اهواز) مشغول هستند.
مجری متروی اهواز شرکت چینی کیسون است که در سال 1385 کار را تحویل گرفت و قرار بود آن را 5ساله به اتمام برساند اما این طرح اکنون تنها 28 درصد پیشرفت دارد.
انتهای پیام/گ

حقوق کارگران مترو اهواز باید پرداخت شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.