سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نبود صنایع تبدیلی معضل اصلی بخش کشاورزی استان ایلام

مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: معضل اصلی زیربخش های جهاد کشاورزی در استان کمبود صنایع تبدیلی، تکمیلی، فرآوری و بسته بندی است که با باید همکاری صنعت ، معدن و تجارت این حلقه های مفقوده در استان شکل بگیرد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،همایون کریمی اعلام کرد: برای توسعه پایدار، اشتغالزایی، افزایش درآمدزایی در زیربخش های کشاورزی طرح های مختلفی در استان در حال اجرا است.

وی افزود: پروژه سیلوسازی با ظرفیت 20 هزار تن در شهرستان دره شهر، ایجاد 2 سیلوی ذخیره علوفه در شهرستان های ایوان با ظرفیت 10 هزار تن و شهرستان دهلران با ظرفیت 20 هزار تن از برنامه های تعاون روستایی است.

کریمی اضافه کرد: 2 سردخانه با ظرفیت یک هزار تن در شهرستان های ایلام و دهلران و 500 هزار تنی سیار در بازارچه مرزی مهران و نیز ایچاد پایانه ویژه محصولات کشاورزی در مرز مهران از دیگر اقدام های سازمان تعاون روستایی است.

وی گفت: مقرر شده با همکاری شرکت برق استان ایلام چهار نیروگاه خورشیدی برای تامین انرژی اراضی کشاورزی در شهرستان های دهلران، آبدانان، چرداول و مهران راه اندازی شود.

وی اظهار کرد: با توجه به رشد روزافزون جوامع باید برای پاسخگویی به نیازهای مردم از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی نوین و مدرن حرکت کرد و با تغییر ساختارها به شیوه های جدید کشاورزی دست یافت.

کریمی افزود: یکی از مشکلات اصلی در حوزه کشاورزی خرد شدن اراضی کشاورزی توسط وراث قانونی آن اراضی است که این مشکل باعث کاهش بازدهی و عدم صرفه اقتصادی شده و دولت برای رفع این معضل و افزایش بهره وری اراضی کشاورزی طرح شرکت های سهامی اراضی را در دستور کار دارد.

وی توضیح داد: در این طرح مالکیت آب و زمین اراضی کشاورزی تبدیل به سهام شده و مدیریت اراضی کشاورزی توسط هیات مدیره شرکت ها اداره شده و از کوچک شدن اراضی یا دست به دست شدن آنها جلوگیری می شود.

انتهای پیام/اس

نبود صنایع تبدیلی حلقه مفقوده بخش کشاورزی استان ایلام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.