سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت دو شکارچی حرفه‌ای در باخرز

رئیس حفاظت محیط زیست تایباد از دستگیری دوشکارچی غیر مجاز حرفه‌ای در شهرستان باخرز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازمشهد؛ محمد جواد علی پور گفت: ماموران یگان محیط زیست تایباد با کسب مجوز مقام قضایی و با همکاری پاسگاه انتظامی در بازرسی از یک منزل مسکونی مقدار تقریبی یک کیلو گوشت پرندگان شکاری و ۲ کیلو گوشت مربوط به قوچ وحشی را کشف و ضبط کردند.


وی افزود: یک قبضه اسلحه ساچمه زنی به همراه ۱۲ تیر فشنگ ساچمه، ۵۰ عدد پوکه خالی با قیف از دیگر کشفیات یگان حفاظت محیط زیست تایباد از منزل این متخلف بود.

رئیس حفاظت محیط زیست تایباد ادامه داد: مبلغ خسارت وارده به محیط زیست بابت شکار یک راس قوچ وحشی طبق مصوبه شورایعالی حفاظت محیط زیست یکصد میلیون ریال است؛ و برای متهم تشکیل پرونده تخلف تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شهرستان شد.

علی پور گفت: شهرستان باخرز به لحاظ تنوع زیستی شامل قوچ و میش، کرک، پلنگ، روباه، گربه وحشی، شغال، انواع گونه‌های مار و پرندگانی، چون بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و از گونه‌های شاخص جانوری شهرستان باخرز هستند.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰ درصد مساحت شهرستان جزءمناطق شکارممنوع بوده و هم اکنون توسط اداره حفاظت محیط زیست تایباد کنترل وپایش می‌شود.

رئیس حفاظت محیط زیست تایباد همچنین استقرارنمایندگی محیط زیست درشهرستان باخرز را یکی از ضروریات ساماندهی مدیریت محیط زیست برشمرد و چاره اندیشی از سوی مقامات مسئول شهرستانی و استانی دراین خصوص را لازم دانست.

علی پور افزود: روز گذشته ۲ قطعه مینا از یک تبعه افغانی که در حال ورود به ایران بود کشف و ضبط شد و متهم برای سیر مراحل قانونی راهی دادگاه و یک میلیون ریال جریمه شد.

انتهای پیام//ف. م.
 


دو شکارچی حرفه‌ای در باخرز دستگیر شدند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.