سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله مجتهدی شبستری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برای مبارزه با پدیده آ‌قازادگی نیازمند قانون‌گذاری هستیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:برای مبارزه با پدیده آ‌قازادگی نیازمند قانونگذاری هستیم البته بیشترین بار تأثیرگذاری در این وضعیت به مسئولین اجرایی مربوط می‌شود.

آیت‌الله محسن مجتهدی شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه برای مبارزه با پدیده آ‌قازادگی نیازمند قانون گذاری هستیم، تأکید کرد: بیشترین بار تأثیرگذاری در این وضعیت به مسئولین اجرایی مربوط می‌شود و بهترین قوانین هم در قرآن آمده ولی اجرا نمی‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر این قوانین در مجلس تصویب شود، ولی در مقام اجرا شاهد دور زدن آن باشیم، نتیجه ای نخواهیم گرفت، بنابراین هم باید قوانین محکم باشد و هم اجرای قوانین طوری باشد که تبعیض در کار نباشد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه بعضی از قوانین ایجاب می‌کند که تبعیض نباشد، بیان داشت: متأسفانه شاهدیم که در این موارد هم قوانین زیر پا گذاشته می‌شود و هم در برخی مواقع مجریان و مسئولین این تبعیض ها را به وجود می‌آورند.

وی با اشاره به فرمایشی از امام خمینی(ره) گفت: ایشان می‌فرمودند که ما ادعا نمی‌کنیم که حکومت اسلامی داریم، الان فقط نسیمی از اسلام در ایران وزیدن گرفته و امیدواریم روزی برسد تا همه شاهد اجرای احکام اسلام باشیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه هنوز در حکومت اسلامی آن طور که باید و شاید، حکومت علوی شکل نگرفته است تا به امیرالمومنین تأسی کنیم، گفت: از یک طرف می‌بینیم که افراد فاضل، هنرمند و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که از شایستگی لازم برخوردار هستند بیکار مانده‌اند و از طرفی دیگر افرادی که به شخصیت‌ها انتساب دارند، از راه پول دادن و پارتی بازی به سمت هایی می‌رسند که این وضعیت در حکومت اسلامی جای تأسف دارد و با حکومت علوی خیلی فاصله دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد:‌ اگر بنا به فرمایش قرآن که همه را دعوت به مساوات کرده است، همه در برابر قانون برابر باشند دیگر شاهد تبعیض، پارتی بازی و رانت خواری در جامعه نخواهیم بود.

انتهای پیام/

 

جوانگرایی با انتصاب فرزندان مسئولان محقق نمی شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.