در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نجابت: با جنجال آفرینی‌های فضای مجازی نمی‌توان با پدیده آقازادگی برخورد کرد/ رسانه‌ها هشیار باشند

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: با جنجال آفرینی‌های مقطعی فضای مجازی نمی‌توان با رانت و آقازادگی برخورد کرد.

حسین نجابت نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آسیب‌های به کارگیری نزدیکان برخی مسئولان در پست‌های مدیریتی به نام جوان‌گرایی، اظهار داشت: مبارزه با رانت‌ امری ضروری و در عین حال پیچیده است، یکی از مصادیق بارز رانت‌ گماشتن وابستگان مسئولان در پست‌های مدیریتی است.

وی با بیان اینکه قوای سه گانه باید به صورت جدی در برابر رانت و فساد بایستند، گفت: اخیرا در فضای مجازی مسئله آقازاده‌ها و ژن خوب  مطرح شده است با جنجال آفرینی مقطعی فضای مجازی نمی‌توان با چنین مباحثی برخورد کرد چرا که چند روزی افراد مشغول هستند و بعد مسائل فراموش می شوند.

وی گفت: در این زمینه انجام دو کار اصولی ضروری است، اگر ثابت شد فرزند مسئولی به لحاظ آقازاده بودن و یا به تعبیر فضای مجازی ژن خوب داشتن، به سمتی رسیده است باید برخورد شود تا دیگران هم درس عبرت بگیرند.

نجابت بیان کرد: به طور مطلق نمی‌توان گفت که فرزندان مسئولان و وابستگان آنان سمت نگیرند و کار نکنند چنانچه ممکن است  فرزند مسئولی مراحل تجربی و قانونی را طی کرده باشد و به واسطه شایستگی خود به مقامی رسیده باشد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مسئولیت رسانه‌های در این زمینه بسیار سنگین است و خاصیت رسانه در کنترل فساد شفاف سازی‌ها است، رسانه‌ها اجازه ندهند مباحث مهم در جنجال آفرینی‌‌های مقطعی و لحظه‌ای گم شود.

وی خاطر با بیان اینکه یکی دیگر از مصادیق بارز رانت در حوزه  اطلاعات است، خاطر نشان کرد: مثلا تصمیمی در دولت یا مجلس گرفته می‌شود  اما هنوز اعلام عمومی نشده است و افرادی  زودتر از عموم مردم به واسطه ارتباطات خود به اطلاعات آن تصمیم دست پیدا می‌کنند و سودهای کلان می‌برند باید در مقابل این نوع رانت هم ایستاد.

انتهای پیام/

 

برخورد جدی قوای سه گانه در برابر رانت و فساد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
امیدوارم تمام تلاشگران نخبگان و خادمان موفق باشند
آخرین اخبار