سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امسال هزار و ۹۴۷ روستای کشور تحت پوشش تعاون روستا قرار می‌گیرند

در سال جاری هزار و ۹۴۷ روستای کشور تحت پوشش طرح تعاون روستا قرار می‌گیرند که از این رقم ۱۶۶ روستا در استان خراسان رضوی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  رکنی معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در جمع تعاونی‌ها و تولید کنندگان تربت جام گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 800 تعاونی غیرفعال طی روند خاص منحل شده و در سطح استان133 تعاونی تا پایان مرداد ماه تاسیس خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در سال گذشته رتبه دوم کشوری و در نیمه امسال رتبه اول کشوری در تاسیس تعاونی‌ها را کسب کرده است.

در ادامه علی رستمی فرماندار تربت جام با ابراز گلایه از وضعیت تعاونی‌های تربت جام گفت: دل خوشی از تعاونی‌ها نداریم و منتقد جدی بخش تعاونی هستم و بر همین اساس اجازه ندادم تعاونی جدید در شهرستان شکل بگیرد.

رستمی افزود: از حوزه شعار باید فاصله بگیریم و به آسیب شناسی بپردازیم که700 تعاونی روی کاغذ چه نقشی در تولید ثروت و اشتغال تربت جام داشته اند؟ توفیق و خروجی آنچنانی این تعاونی‌ها کجاست؟

وی ادامه داد: هیچ نظارت عملی در تعاونی‌ها شاهد نیستیم و معدل و خروجی خوبی ندارند.

فرماندار تربت جام گفت: سیاست کلی دولت تقویت نهاد تعاونی هاست و بر همین اساس زیرساخت‌های این حوزه را فراهم می‌کند، اما تعاونی‌ها نمی‌توانند از توانمندی‌ها و قابلیت‌ها در حوزه عمومی استفاده کنند.

وی گفت: با شیوه کنونی تعاونی‌ها نمی‌توانند در ایجاد شغل نقش آفرینی کنند، تولید کنندگان باید در کنار مصرف کنندگان قرار بگیرند.

رستمی افزود: برای حمایت از تعاونی‌ها تسهیلات از صفر تا هشت درصد پرداخت می‌شود.

در پایان از سوی اداره تعاون کار و اموراجتماعی خراسان تعاونی‌های برتر معرفی و لوح سپاس و تندیس به انان تقدیم شد.

انتهای پیام//س. ج

 

 تجلیل از تعاونی های برتر تربت جام

 

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.