سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه برای تزریق به موقع واکسن آنفلوآنزا

مادران باردار، سالمندان، مبتلایان به دیابت، بیماران قلبی، تنفسی و کلیوی و شیمی درمانی‌ها برای تزریق به موقع واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محسن آذری پور مدیر گروه مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، به گروه‌های پرخطر شامل مادران باردار، سالمندان، مبتلایان به دیابت، بیماران قلبی، تنفسی و کلیوی و شیمی درمانی‌ها توصیه کرد برای تزریق به موقع واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

وی گفت: این دسته افراد و همچنین کارکنان بهداشت و درمان برای تزریق واکسن آنفلوانزا در اولویت هستند.

آذری پور، سهمیه واکسن آنفلوانزای چهارمحال و بختیاری را حدود چهار هزار دُز اعلام کرد و افزود: این میزان سهمیه جوابگوی نیاز موجود نیست.

وی به گروه‌های در اولویت توصیه کرد: برای تهیه واکسن آنفلوانزا از طریق بخش خصوصی اقدام کنند.

آذری پور با رد برخی اظهارات مبنی بر ایجاد عوارض جانبی شدید در اثر تزریق واکسن آنفلوانزا اظهار داشت: ممکن است پس از تزریق واکسن، عوارض خفیف این بیماری نظیر تب و بدن درد ظاهر شود که قابل چشم پوشی است.

وی با بیان این که ماده اصلی این واکسن از تخم مرغ تهیه ‌می‌شود ادامه داد: تزریق این واکسن مگر در افرادی که به این ماده خوراکی حساسیت داشته باشند، منعی ندارد.

آذری پور ادامه داد: در مواردی نیز تزریق واکسن آنفلوانزا منجر به ایجاد مشکلات عصبی ‌می‌شود که یک مورد در هر یک میلیون تزریق است و رقم قابل توجهی نیست.

وی، بهترین زمان برای اثر بخشی این واکسن را نیمه دوم شهریور تا ابتدای مهرماه اعلام کرد و گفت: افرادی که مایل به تزریق واکسن هستند، با مراجعه به مراکز بهداشتی از تزریق رایگان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.