شهرکرد؛

توزیع 4 هزار دز واکسن آنفولانزا

سالیانه 4 هزار دز واکسن آنفولانزا برای گروه های پرخطر در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری توزیع می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در همایش یکروزه آنفولانزا در شهرکرد گفت: هر سال 4 هزار دز واکسن آنفولانزا به صورت رایگان برای گروه های پر خطر در استان توزیع می شود.

عبدالمجید فدایی افزود: این گروه های پر خطر شامل بیماران دارای پیوند قلب یا کلیه، بیماران تنفسی، قلبی و ریوی و افراد در معرض خطر ابتلا هستند.

وی، هزینه هر دز واکسن آنفولانزا را 250 هزار ریال بیان و اضافه کرد: تزریق واکسن به مادران باردار، بیماران قلبی عروقی، سالمندان، افراد مبتلا به دیابت و تالاسمی و افرادی که سیستم بدنی آنها ضعیف است در مراکز دولتی انجام می شود.

فدایی ادامه داد: در حال حاضر نگرانی درخصوص شیوع بیماری آنفولانزا و کمبود واکسن آن در استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تا کنون هیچ موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است افزود: آمادگی لازم برای بروز هر گونه بحران در مراکز درمانی استان وجود دارد.

همایش یک روزه آنفولانزا با شرکت 500 نفر از مراقبان و کارشناسان سلامت مدارس و آموزش و پرورش، مروجان سلامت و کارکنان آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در سالن ابن سینای شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.