سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلسه توجیهی رانندگان کاروانهای راهیان نور

رئیس پلیس راه استان ایلام از برگزاری جلسه توجیهی رانندگان کاروانهای راهیان نور با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه استان و مسئولین راهیان نور خبر داد .

   به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛سرهنگ رضا همتی زاده گفت: آثار یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی باید در جامعه ماندگاری بسیار بالایی داشته باشد تا موقعیت های چشم گیر حاصل گردد ما باید فرهنگ جهاد و دفاع مقدس در قالب راهیان نور در بین نسل جوان امروز این فرهنگ حماسی را منتقل کنیم .


سرهنگ رضا همتی زاده گفت:رانندگان کاروانهای راهیان نور باید بدانند که رانندگی در جاده های استان ایلام به دلیل کوهستانی و پرپیچ و خم بودن نیازمند رانندگانی است که سعه صدر داشته باشند و بتوانند قوانین راهنمایی و رانندگی را در سر لوحه کار خود قرار داده و از ارتکاب تخلفات حادثه ساز سرعت ، سبقت ، انحراف به چپ ، استفاده از موبایل ، و صحبت کردن با سرنشینان در هنگام رانندگی در جاده ها خودداری نمایند .

 

 

وی ادامه داد و از مسئولین راهیان نور استان خواست: ما نیاز به اتوبوس های بدون نقص فنی و مدل بالا و مجاز رانندگان حرفه ای با مجوز قانونی آن را هدایت کنند داریم . این رانندگان باید دوره های آموزشی را طی نموده و صلاحیت های مختلف را احراز کنند و بعد وارد عرضه ناوگان حمل و نقل شوند .


وی اضافه کرد: در هر کدام از اتوبوس ها تعداد یک نفر پلیس یار بسیجی به عنوان نماینده پلیس راه در داخل اتوبوس حضور پیدا خواهد کرد و فعالیت های راننده را کنترل و تذکرات لازم به سرنشینانی که از کمربند ایمنی استفاده نمی کنند خواهد داد .


رئیس پلیس راه استان ایلام به رانندگان توصیه کرد و گفت : سامانه سپهتن که جدیدا در داخل اتوبوس ها نصب شده رفتارهای ترافیکی راننده را کنترل نموده و حتی مجاز بودن رانندگی راننده را به سیستم دیتا بیس اصلی پلیس راه گزارش می دهد ودر صورت عدم مجوز هشدار صوتی به راننده داده خواهد شد و آن را از رانندگی منع خواهد کرد و هر راننده در ۲۴ ساعت مجاز به ۹ ساعت رانندگی می باشد و هر ۴ ساعت رانندگی مداوم ملزم به ۱۰ دقیقه استراحت می باشند و حتی این سیستم قابلیت محاسبه ساعات رانندگی به صورت دقیق را دارد .


در پایان این جلسه معاون هماهنگ کننده سپاه ایلام  سرهنگ کریمیان : از همکاری های همه جانبه و بی دریغ رئیس پلیس راه استان و همکارانش که به صورت شبانه روزی در راستای کاهش حوادث و سوانح جاده ای تلاش می کنند تقدیر و تشکر کرد و به پاس زحمات لوح یادبود اهداء نمود .

 

انتهای پیام/ع

برگزاری جلسه توجیهی رانندگان کاروانهای راهیان نور در ایلام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.