سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرجهاد کشاورزی کرمان؛

آغاز کشت سیر صادراتی در شهداد

مدیرجهاد کشاورزی کرمان گفت: کشت سیر درشهداد کرمان از اول مهر ماه آغاز و تا نیمه آبان ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: با توجه به شروع فصل کشت محصولات زراعی و سال زراعی جدید و بر اساس استعدادها و پتانسیل های بالقوه و بالفعل موجود برای کشت محصولات در منطقه شهداد، کشت سیر از اوایل مهر ماه آغاز و انتظار می رود تا نیمه اول آبان ماه ادامه داشته باشد.

وی گفت: این محصول با توجه به توصیه های آموزشی و ترویجی و لزوم توجه جدی به بحث کشتهای جایگزین و گسترش گیاهان دارویی با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه در دوسال زراعی گذشته از سطح 240هکتار به سطح 617 هکتار رسیده است که خود گام موثری در جهت محرومیت زدایی و بالا بردن توان مالی کشاورزان بوده است .

وی با اشاره به این موضوع که پیش بینی می شود در سال زراعی سطح زیر کشت سیردر این منطقه به سطحی برابر با 740 هکتار با رشد 20درصدی برسد افزود:کشت سیر به طور متوسط روزانه500 نفر را مشغول بکار خواهد کرد که پیش بینی برداشت 15 فروردین سال 97 وبه طور متوسط عملکردی بالغ بر 45 تن محصول در هر هکتار خواهد بود که اماده ارائه به بازارهای داخلی و خارجی است.


مسعودی گفت: از مهمترین مشکلات کشت این محصول کمبود نیروی انسانی جهت کاشت ،داشت، و برداشت محصول ، تنظیم بازار فروش در زمان برداشت و وجود دلالان و واسطه گری خرید و فروش در منطقه و احتمال شیوع آفات و بیماریها خصوصا" نماتد سیر در سال جاری است . که امید میرود با سرکشی به موقع و کارشناسانه بتوان تا حدود زیادی خسارت نماتد سیر را کاهش داد.

انتهای پیام/ح

کشت جدید سیر شهداد برای  بازارهای داخلی وخارجی

برچسب ها: سیر ، اخبارکرمان ، کشت ، عملکرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.