سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشنایی با رنو کلیو

نخستین نسل از کلیو در سال 1990 تولید شد و بعد از گذشت 27 سال 4 نسل از این خودرو وارد بازار شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کمپانی رنو تولید نخستین نسل از کلیو را از سال 1990 آغاز کرد و با این مدل توانست طی سال های 1991 و 2006 عنوان خودروی سال اروپا را کسب کند و شاید کلیو برگ برنده ی این کمپانی فرانسوی در این سال ها بوده است.
27 سال از زمان تولید اولین نمونه از کلیو گذشته و از این مدل 4 نسل وارد بازارها شده است نسل چهارم در اکتبر سال 2012 و در اتوشو پاریس معرفی و در سال 2013 کلید تولیدش برای عرضه به بازار های جهانی زده شد. آخرین و جدید ترین نمونه کلیو دچار تغییرات شده که از بارز ترین این تغییرات می توان به افزایش فاصله محور ها که موجب جادار تر شدن فضای داخل کابین می شود اشاره کرد و نسخه ی 2017 این نسل فیس لیفت شده است.

مشخصات فنی رنو کلیو


کمپانی رنو، کلیو جمع و جور را با 7 پیشرانه در بازار عرضه کرده که نخستین و ارزانترین نمونه این پیشرانه ها موتور ۰.۹ لیتری 3 سیلندر 12 سوپاپه تجهیز شده به توربو شارژر بوده که ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتن‎متر تولید می کند. کلیو با کمک گیربکس 6 سرعته ظرف ۱۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است و مصرف سوخت این خودرو در شهر حدود ۵ لیتر در هرصد کیلومتر و با سرعت ثابت در جاده‌ این میزان مصرف سوخت به ۳.۵ لیتر در هر صد کیلومتر می رسد.

دیگر نسخه ی ارزان این خودرو موتور ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی ملقب به اکسپرشن (Expression) است. این پیشرانه ۴ سیلندر 16 سوپاپه ۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۰۷ نیوتن‌متری تولید می کند و همچنین مانند نسخه قبلی از یک جعبه دنده ی 6 سرعته برخوردار بوده و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به ۱۴.۵ ثانیه زمان احتیاج خواهد داشت لازم به ذکر است که حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. مصرف سوخت این خودرو در ترافیک شهری ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و در خارج شهر ۳.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

حالا نوبت می رسد به افرادی که به دنبال سرعت و شتاب هستند . کلیو در این خصوص از یک پیشرانه 1.2 لیتری مجهز به توربو شارژر برخوردار بوده که ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن‌متری تولید می‌کند که ۹ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون برای این هاچ بک جمع و جور کافی است و نهایت سرعت این خودرو ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است که میزان مصرف سوخت این مدل در شهر ۵.۵ و در جاده، ۳.۷ لیتر است.
تمامی نسخه‌های کلیو با جعبه‌دنده دستی و اتوماتیک در بازار عرضه شده اند و قدرت تولید شده به چرخ های جلو خواهد بود و در دو نوع ۳ در هاچ‌بک و ۵ در هاچ‌بک ساخته می‌شوند طول و عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۰۶، ۱۹۴ و ۱۴۵ سانتی‌متر خواهد بود. 


طراحی داخلی و خارجی رنو کلیو


در نمای جلوی رنو کلیو شاهد چراغ های LED با طراحی C شکل هستیم که لوگوی بزرگ رنو در وسط جلو پنجره قرار گرفته است. کاپوت این خودرو از خطوطی برجسته تشکیل شده است.
طراحی نمای عقب این خودرو شباهت بسیار زیادی با رنو کپچر دارد و در این بخش هم چراغ ها همچون نمای جلو از طراحی C شکل بهره می برند ، طراحی کوپه مانند به همراه اگزوز دوبل کرومی است.

فضای داخلی شباهت زیادی به طراحی داخلی رنو کپچر داشته اما در این خودرو کابین تشکیل شده از یک نمایشگر 7 اینچی که در پایین آن محفظه ی تهویه مطبوع قرار گرفته و ادوات و دکمه های دیگر در انتهای این کنسول تزئین شده است. مواد به کار رفته در کابین داخلی این خودرو در سطح مطلوب و متوسطی قرار دارد و جنس صندلی ها از چرم مصنوعی ساخته شده است. از جمله آپشن های تعبیه شده در رنو کلیو می توان به رینگ اسپرت 15 تا 18 اینچی آلیاژ آلومینیوم در طرح های متنوع ، آینه های جانبی مجهز به سیستم گرمایشی و تنظیم الکترونیکی ، رنگ بندی های متنوع با طرح اسپرت بر روی سقف ، پدال پا آلومینیومی ، چراغ های جلو اتوماتیک از نوع LED به همراه چراغ های LED روز روشن و مه شکن ، استارت دکمه ای ، کامپیوتر سفر ، سیستم تهویه هوای اتوماتیک کابین ، سیستم گرمایشی صندلی های ردیف جلو (آپشنال) ، سیستم مولتی مدیا R-LINK رنو که شامل : صفحه نمایش 7 اینچی رنگی تمام لمسی به همراه سیستم ناوبری TomTom - سیستم صوتی متشکل از 4 اسپیکر 35 واتی – 2 تویتر - درگاه USB و AUX و قابلیت اتصال به انواع گوشی های از طریق بلوتوث - سیستم رنو باس رفلکس ، دوربین عقب به همراه سنسور پارک عقب ، سیستم ایزوفیکس ، کروز کنترل ، سیستم تعیین حالت رانندگی R.S ( نرمال ، اسپرت ، مسابقه ای ) در مدل فول ، پدال شیفتر دنده تعبیه شده پشت فرمان اشاره کرد.

رنو در بخش امنیت کلیو در شرایط مناسبی قرار دارد به طوری که از EURONCAP 5 ستاره ایمنی را کسب کرده است. از جمله سیستم های امنیتی در کلیو باید به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو ، کیسه هوای سر و کیسه هوای قفسه سینه برای راننده و سرنشین جلو ، سیستم ایزوفیکس ، چراغ هشدار فشار باد تایر ها ، سیستم ضد قفل ترمز ها ABS ، سیستم کمک ترمز اضطراری EBA ، سیستم ترمز کمکی سطوح شیب دار HSA ، کنترل پایداری الکترونیکی ESC ، سیستم کنترل کشش ETC اشاره کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۶
چه فایده ما باید پراید سوار شیم بمیریم