سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضیان در نطق میان دستور:

برجام قابل مذاکره مجدد نیست

نماینده مردم قائم‌شهر گفت: توافق برجام قابل مذاکره مجدد نیست و قانون جنگل مبنای تفکرات و تصمیمات ترامپ است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالله رضیان نماینده مردم قائم‌شهر و جویبار در نطق میان دستور و در صحن علنی مجلس اظهار کرد: دشمن ملت ایران در گستاخی تمام دست به توهین ملت بزرگ ایران زده و در کلامی حقیرانه مردم ایران را تروریست خطاب کرد. همچنین به سپاه پاسداران این فرزند غیور مدافع قداست کشور توهین کرد و خلیج همیشه فارس ایران را بر خلاف عرف بین‌المللی با نام جعلی دیگری خواند تا شاید بتواند 500 میلیارد دلار دیگر کاسب شود.

وی افزود: ترامپ با این حرکت خود باعث افزایش انسجام و اتحام ملت ایران شد و تنها خود را تحقیر کرد.

رضیان با اشاره به این مسئله که برجام یک توافق چند جانبه است، تصریح کرد: این توافق قابل مذاکره نیست و ترامپ احمق هیچ اعتقادی به حقوق، عرف و عقاید بین المللی ندارد و قانون جنگل مبنای تفکرات و تصمیمات اوست.

نماینده مردم قائم‌شهر و جویبار بیان کرد: خداوند اراده کرده که با یاوه‌گویی‌های ترامپ ملت ایران بزرگ‌تر شود و در برابر سلطه در حفظ منافع ملی خود مصمم‌تر باشند، دنیا تفاوت ملت ایران را در فرهنگ با قدرت پوشالی سرمایه‌دار تروریسم درک می‌کند.

وی ادامه داد: قدرت موشکی ایران پشتوانه دفاع و خیره سری دشمنان ماست و حق مردم کشور ماست، دشمنان نظام هر بار که اندیشه براندازی جمهوری اسلامی ایران را در سر داشته‌اند نتوانسته‌اند به این هدف شوم خود جامه عمل بپوشانند، قدرت موشکی ما هویت سرزمینی ماست و تهدیدی برای کشور دیگر به شمار نمی‌آید لذا ملت ایران هیچ گاه سابقه تجاوز به کشور دیگر را نداشته است.

رضیان تأکید کرد:‌ استان مازندران با ظرفیت‌های فراوان خود در بخش کشاورزی و حضور سالانه 30 گردشگر همچنان زیرساخت‌های ضعیفی دارد، نه تنها مردم بومی استان بلکه گردشگران نیز دچار مشکلاتی مانند ترافیک و نبود خدمات مناسب هستند.

نماینده مردم قائم‌شهر و جویبار عنوان کرد:‌ یکی از عوامل این بی‌توجهی عدم برنامه ریزی و مدیریت ناکارآمد و توانمند است. تثبیت مدیریتی استان و رفع دغدغه مردم به واسطه انتخاب استانداری شایسته گله‌ای است که مردم استان از دولت دارند و رفتار دولت نه برای مردم بلکه برای نمایندگان این استان نیز قابل قبول نیست. 

وی ادامه داد: با گذشت یک سال و نیم از عمر نمایندگی بنده بارها به طرح مسائلی مانند مشکلات نساجی مازندران، معادن ذغال سنگ سوادکوه پرداخته و بارها به وزارت صنعت و معدن تذکر داده ام. 

رضیان افزود: صد نفر از کارگران این دو شرکت در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند و وظیفه دولتمردان است که به جای دادن آمار اشتغال در کمیته امداد و بهزیستی به داد گروه بسیاری از کارگران و مهندسینی که در شرکت‌های مختلف در حال کار کردن و با بی‌تدبیری در حال نابودی هستند، برسند.

نماینده مردم قائم‌شهر و جویبار تصریح کرد: لذا لازم است که جلسات خود را به صنایعی که در حال نابودی هستند اختصاص داده چرا که این مسائل در استان مازندران کم نیست.

وی تأکید کرد: فصل برداشت مرکبات است و مازندران به عنوان قطب تولید این محصول در این استان فرا رسیده و علی رغم آن که اقتصاد آن از این طریق می‌چرخد شرایط خوبی در این استان حاکم نیست و سال گذشته دستگاه‌های ذیربط فکری برای تثبیت قیمت و خرید تضمینی این محصولات و صادرات آن و رفع دغدغه کشاورزان نیندیشیده‌‌اند.

رضیان اظهار کرد: عدم برنامه ریزی سبب دلزدگی مردم از دولت شده است لذا از دولتمردان خواستارم که با دلسوزی و احساس مسئولیت به مردم توجه داشته باشند.

نماینده مردم قائم‌شهر و جویبار بیان کرد: موسسه‌های طوس و کاسپین باعث ایجاد چالش‌های بسیاری شده است و عدم پرداخت سپرده‌های مردم شرایط سختی را ایجاد کرده لذا مجددا از دولت تقاضا دارم که جهت رفع این مشکل توجه لازم را مبذول دارد و حقوق مردم را پرداخت کند.

وی اذعان کرد: وضعیت راه‌های اصلی و فرعی در حوزه انتخابیه بنده به هیچ عنوان خوب نیست و استان مازندران فضاهای ورزشی مناسبی ندارد همچنین نبود آب شرب یکی از مشکلات بزرگ این استان است.

رضیان ادامه داد: زیرساخت‌های انتقال آب از سد البرز برای کشاورزی راکد مانده و در فصل گرما کشاورزان دچار مشکلات عدیده‌ای برای کشت می‌شوند لذا وظیفه دولت است که جهت رفع مشکل کشاورزان توجه لازم را مبذول دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
بی نام
۲۳:۱۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
نه تو را خدا قابل مذاکره اش کنید؟