سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی خبرداد:

موقعیت لجستیک شهر فرودگاهی امام خمینی بی نظیر است

فتاحی گفت: موقعیت لجستیک شهر فرودگاهی امام خمینی، موجب شده که سرمایه گذاران حداکثر بهره وری سرمایه خود را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کوروش فتاحی سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی در همایش بین المللی و لجستیک ایران  گفت: فرودگاه امام خمینی در 35 کیلومتری جنوب تهران واقع شده و به عنوان شهری در جهت ترانزیک و هاب هوایی بسیار اثرگذار است.

وی در ادامه افزود: در گذشته فعالیت های فرودگاه امام خمینی صرفا در جهت هوانوردی بوده اما با ورود دولت یازدهم فرودگاه امام خمینی تبدیل به شهر فرودگاهی شد.

فتاحی در ادامه تصریح کرد: به واسطه ایجاد این شهر می توان ارتباط گسترده ای را ایجاد کرد که نتیجه آن را در کاهش هزینه های حمل و نقل می توان شاهد بود.

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه هم اکنون، هزینه های گزافی در حوزه حمل و نقل ایجاد شده است که با تغییر نگاه از فرودگاه به شهر فرودگاهی می توان این هزینه ها را کاهش داد افزود:در فرودگاه امام خمینی کاملا تفکر جهانی وجود دارد و تحقیقات گسترده ای در خصوص رشد آن انجام داده ایم.

وی با اشاره به حمایت های لازم از توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی افزود: با استفاده از مشاورهای خارجی توانسته ایم منطقه آزاده شهر فرودگاهی را 80 درصد گسترش دهیم که به زودی این پروژه به اتمام می رسد.

فتاحی یادآور شد: در بخش لجستیک فارسی از 20 کمپانی معروف مشاوره گرفته ایم و با بانک های خارجی مذاکرات مستقیمی انجام داده ایم و تمامی نیازهای این بخش را عملیاتی کرده ایم.

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی در پایان گفت: موقعیت لجستیک شهر فرودگاهی امام خمینی بسیار کم نظیر است و باید بتوان از این موقعیت و مزایا بهره وری کامل را برد.

رتبه جهانی ایران در بخش لجستیک به 96 رسید

در ادامه این همایش پل مه رییس فدراسیون حمل و نقل لجستیک ایران با بیان اینکه همکاری های لجستیکی با کشورهای منطقه باید در رأس فعالیت های کشور قرار گیرد گفت: جغرافیای سیاسی در برگیرنده مزیت های مطلق است و با توجه به آنکه ایران دارای موقعیت سوق الجیشی است باید از آن استفاده های لازم را برد.

وی در ادامه افزود: وابستگی اقتصادی ایران به حوزه قفقاز از طریق خاک ایران با توجه ویژه به معادلات و استراتژیک باید دررأس فعالیت های دولت قرار گیرد.

پل مه  توضیح داد: اهمیت لجستیک از آنجا نشأت می گیرد که زنجیره تأمین داخلی نقش اساسی دارد و طبق برآوردهای صورت گرفته نقش لجستیک در رقابت پذیری بسیار موثر است.

وی توضیح داد: بانک جهانی کشورها را از نظر شاخص به بخش های مختلف تقسیم کرده است که متأسفانه ایران در زمره کشورهای با عملکرد لجستیک متوسط است.

پل مه یادآور شد: ایران به لحاظ موقعیت ژئوپلتیکی خود توانسته است در حوزه لجستیک رشد 16 پله داشته باشد و به رتبه 96 در دنیا برسد که این همان عملکرد متوسط لجستیکی در آمارهای بانک جهانی است.

دبیر این همایش توضیح داد: ایران باید نظیر کشورهای امارت و قطر به رتبه 30 در حوزه لجستیک کاهش پیدا کند و بتواند از پتانسیل های موجود در کشور استفاده بهتری  داشته باشد.

وی با بیان اینکه طبق برآوردهای صورت گرفته سهم برخورداری ایران از حمل و نقل 12 درصد است که این در میانگین جهانی باید به 16 درصد برسد افزود:چهره لجستیکی در جهان به سرعت در حال تغییر است  و ایران باید بتواند ازاین موقعیت در حوزه بنادر و فرودگاه ها استفاده کند.

انتهای پیام /

برچسب ها: فرودگاه ، لجستیک ، سرمایه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.