سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تیم ملی ایرلند در اندیشه شکست طلسم 16 ساله برای صعود به جام جهانی

در چارچوب دور رفت رقابت های مرحله پلی آف جام جهانی 2018 روسیه در منطقه اروپا، امروز ( شنبه ) تیم ملی دانمارک میزبان جمهوری ایرلند خواهد بود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در چارچوب دور رفت رقابت های مرحله پلی آف جام جهانی 2018 روسیه در منطقه اروپا، امروز ( شنبه )  تیم ملی دانمارک میزبان جمهوری ایرلند خواهد بود.

دانمارک که در سال های گذشته نتایج ضعیفی کسب کرده، درصدد است تا دوباره به سطح اول فوتبال اروپا نزدیک شود و قرمزها این شانس را دارند تا با پیروزی مقابل ایرلند، راهی جام جهانی شوند. این تیم در مرحله گروهی رقابت های مقدماتی جام جهانی روسیه با کسب 20 امتیاز پس از لهستان در رده دوم قرار گرفت و درصدد است تا با پیروزی مقابل شاگردان اونیل راهی روسیه شوند.

تیم ملی ایرلند نیز با پیروزی مقابل ولز در روز پایانی دور گروهی توانست به مرحله پلی آف راه یابد و این تیم آخرین بار سال 2002 موفق شد جواز حضور در جام جهانی را کسب کند و درصدد است تا طلسم 16 ساله بشکند.

تیم ملی  ایرلند در 10 بازی از 11 بازی آخر خود در رقابت های انتخابی جام جهانی شکست نخورده است و رکورد مشابهی با دانمارک دارد.

ایرلندی ها در 4 بازی آخرش مقابل دانمارک شکست ناپذیر بوده است و موفق به کسب 2 برد و 2 تساوی شده است.

2 تیم قبل از این 13 بار به مصاف هم رفته اند که حاصل آن 3 برد برای دانمارک، 5 برد برای ایرلند و 5 تساوی بوده است.

ایرلند برای بازی مقابل دانمارک، جیمز مک کارتی، دیوید مایلر، شان مگ وایر و ریچارد کاوف را در اختیار ندارد و قرمزها بدون مصدوم و محروم مقابل سبزها قرار می گیرند.

اما کشور ایرلند در مرحله پلی آف جام جهانی دل خوشی ندارد و در 2010 در همین مرحله مقابل فرانسه قرار گرفت و به دلیل اشتباه داور (مارتین هانسون) در اعلام نکردن خطای هند آنری به جام جهانی صعود نکردند.

بازی رفت دو تیم در دوبلین با برد یک بر صفر فرانسه به پایان رسید. در بازی برگشت که در ورزشگاه استاد دو فرانس در پاریس برگزار شد، ایرلند در زمان معمول بازی1 بر صفر جلو افتاد و نتیجه کلی بازی 1 -1 شد. طبق قانون گل زده در خانه حریف نیز دو تیم مساوی بودند و بازی به وقت اضافه کشیده‌شد. در دقیقه 103 ، روی یک حمله از تیم فرانسه، آنری توپ را با دست زد (خطای هند) و یک گل برای ویلیام گالاس ساخت. با این گل مردود فرانسه به جام جهانی راه‌یافت و ایرلند حذف شد.

انتهای پیام/

پیش بازی دانمارک - جمهوری ایرلند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.