سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح مشارکت اجتماعی جامعه محور در مدارس کشور اجرا می‌شود

سرپرست دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی با تاکید بر توسعه فعالیت‌های اجتماعی در مدارس، گفت: طرح مشارکت اجتماعی جامعه محور در مدارس کشور اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری ، بهمن صدیق امروز در کارگاه آموزشی ویژه جمعیت همیاران سلامت اجتماعی اظهار داشت: حمایت‌یابی فقط افزایش آگاهی درباره یک مسئله، موضوع یا موقعیت نیست بلکه هدف آن جستجوی تغییر در سیاست‌ها، اقدامات و روش‌ها، تصمیمات و نگرش‌هایی است که موجب فقر و بی‌عدالتی در جامعه می‌شود.

وی افزود: امروزه معضلات اجتماعی در هر استان و منطقه‌ای ممکن است متفاوت باشد که این امر باید برای همه قابل درک و فهم بوده و تمام دستگاه‌ها نسبت به این امر حساس باشند.

صدیق با اشاره به اهمیت آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان، گفت: نوجوانان ذهنی جستجوگر و خلاق دارند که باید برای مسئولیت‌پذیری، آگاهی بیشتر و اقدام موثر در این زمینه تلاش کنند که برنامه مشارکت اجتماعی دانش آموزی اجتماع محور برگزار می‌شود.

وی افزود: در این زمینه امسال برای دو هزار کلاس درس تفاهم نامه با آموزش و پرورش ۳۱ استان کشور منعقد شد که نگاه بزرگسالانه به دانش آموزان پایه هشتم شود.

سرپرست دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی بیان کرد: تلاش داریم با جمع آوری داده‌های قابل اعتماد و معتبر، تجزیه و تحلیل و ارائه گزارش به مسئولان در کاهش آسیب‌های اجتماعی گام اساسی برداریم.

صدیق افزود: ۵۰ هزار نفر عضو گروه همیاران سلامت روان با برنامه‌های اجتماع محور، اعتماد به مردم و ایجاد پایگاه‌های سلامت فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال طبق فرمایش مقام معظم رهبری مزین به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکل در جامعه امروز مدیریت منابع است که باید با توجه به امکانات و شرایط موجود در زمینه کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری جامعه تلاش کرد.

انتهای پیام/ف

اجرای طرح مشارکت اجتماعی جامعه محور در مدارس کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.