سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علت 65 درصد جرایم سایبری در استان کرمان ناآگاهی است

جانشین رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: حدود 65 درصد از جرایم سایبری ناشی از عدم آگاهی افراد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ سرهنگ «محمدرضا رضایی» جانشین رییس پلیس فتا استان کرمان  در حاشیه نشست خانواده «شناسایی آسیب‌ها و فرصت‌ها پیرامون فضای مجازی» گفت: امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ورود ابزارهای هوشمند و اینترنت به زندگی مردم، زندگی افراد را تحت‌تأثیر قرار داده اما متأسفانه هنوز فرهنگ استفاده از این تکنولوژی یا اینترنت وجود ندارد و مردم در خصوص آسیب‌ها و چالش‌های آن اطلاعات کمی دارند.

وی با بیان این‌که جرایم روز به روز در فضای سایبری رو به افزایش می‌باشد، افزود: با بررسی که در پرونده‌های جرایم سایبری در استان انجام دادیم حدود 65 درصد از جرایم سایبری ناشی از عدم آگاهی افراد است یعنی اگر آگاهی و اطلاع‌رسانی در خصوص تهدیدات سایبری به موقع انجام شود جرائم این حوزه کاهش پیدا می‌کند.

رضایی با بیان این‌که تمرکز خود را در سال جاری بر اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در خصوص تهدیدات و چالش‌های فضای سایبری گذاشته‌ایم، یادآور شد: از ابتدای امسال در استان کرمان نزدیک به 900 جلسه آموزشی، مصاحبه و درج هشدار در خصوص فضای سایبری در رسانه‌ها داشته‌ایم.

جانشین رئیس پلیس فتا استان کرمان با تشریح ابعاد جنگ نرم، خاطرنشان کرد: بازی‌های رایانه‌ای، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و ماهواره از جمله مهم‌ترین این موضوعات هستند.

رضایی یادآور شد: دشمن از طریق بازی‌های رایانه‌ای و از ضمیر ناخودآگاه فرزندان ما هر چیزی که بخواهد به آن‌ها منتقل می‌کند، از این‌رو لازم است در خصوص تهدیدات و چالش‌های این بازی‌ها اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام/س

 

ناآگاهی علت 65 درصد جرایم سایبری در استان کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.