سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوين بانك اطلاعات ۱۲ هزار شهيد آذربايجان غربی

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی از تدوین بانك اطلاعات ۱۲ هزار شهيد آذربايجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرم فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی حادثه دلخراش و غم بار زلزله اخیر کرمانشاه را برای خانواده های جانباختگان این حادثه تسلیت گفت و  با تشریح اهم اقدامات کمیته های فعال در کنگره ملی ۱۲هزار شهید آذربایجان غربی گفت:۲۱کمیته اجرایی در این کنگره فعال هستند که متناسب با اجلاسیه هایی که وجود دارد ماموریت های خود را انجام می دهند.

وی سرگذشت پژوهی, جمع اوری اسناد و مدارک, تدوین بانک اطلاعاتی جامع شهدای آذربایجان غربی, جمع آوری ۶۵۰هزار برگ اسناد متفرقه از شهدا, جمع آوری ۵۰هزار قطعه عکس شهدا, تهیه نزدیک به ۱۲۰۰ساعت فایل صوتی وتصویری از خانواده های شهدا, تالیف ۱۸۰عنوان کتاب و همچنین جمع اوری ۱۱۰۰ساعت مصاحبه در قالب های مختلف از همرزمان و همسنگران شهدا را از جمله مهمترین اقدامات این کمیته های ۲۱گانه عنوان کرد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی  با اشاره به روند برگزاری یادواره های شهدا در استان نیز افزود:بحمدالله تمامی شهرهای استان ما در برگزاری یادوارهها و مراسمات بزرگداشت شهدا سنگ تمام گذاشته و مسولین نیز در این رابطه همکاری های لازم را انجام داده اند.

وی تصریح کرد:بر همین اساس نیز امروز عطر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه آکنده شده و شاهد ایجاد نهضت فراگیر مردمی در برگزاری این نوع مراسمات هستیم.

سردار خرم  از برگزاری ۶اجلاسیه ملی همزمان با ایام پیش روی برگزاری کنگره ملی ۱۲هزار شهید استان نیز خبر داد و گفت:این اجلاسیه ها شامل اجلاسیه شهدای فرهنگی و اموزشی و دانشگاه همزمان با ۴اذرماه جاری, اجلاسیه بانوان ۵اذر, اجلاسیه روحانیت ۷ آذر و اجلاسیه ایثارگران ۹آذر ماه جاری خواهد بود.

وی گفت:در تاریخ ۱۲آذرماه جاری نیز شاهد اجلاسیه نهایی و یا همان کنگره ملی ۱۲هزار شهید آذربایجان غربی خواهیم بود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی از روند ساخت یادمان شهید باکری و دهکده مقاومت نیز به عنوان مجموعه ماندگار فرهنگی در استان یاد کرد و گفت:با ساخت این مجموعه نقش این استان و مردمان ان در طی این ۳۸سال حماسه و خاطرات بخوبی معرفی می شود.

وی گفت:این مجموعه در فضایی با ۲۱هکتار در حال ساخت می باشد که تا کنون ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام/ح

پیشرفت 40 درصدی ساخت یادمان شهید باکری در ارومیه

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.