سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیریت بحران لرستان؛

نبود منابع اعتباری برای ۲۰۰ طرح خسارت دیده لرستان

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به اینکه سیلاب ۷۳۰ میلیارد تومان در سال‌های ۹۴ و ۹۵ به استان لرستان خسارت زد گفت: منابع اعتباری برای ۲۰۰ طرح خسارت دیده لرستان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا آریایی، مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: در سال ۹۴ و ۹۵، ۷۳ میلیارد تومان خسارت سیلاب به استان لرستان وارد شد که ۵۰ درصد خسارت‌ها مربوط به بخش کشاورزی بود.

وی افزود: طی سال‌های مذکور در حوزه عمرانی ۳۵۰ میلیارد تومان خسارت به واحد‌های مسکونی شهری و روستایی وارد شد که در این بخش با پیگیری‌های گسترده در سال گذشته ۱۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پرداخت شد که تقریباً ۴۰ درصد کل حجم خسارات عمرانی و مسکن بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان عنوان کرد: از این اعتبار ۱۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی ۶۵ درصد آن تسهیلات یارانه دار بوده است که بنیاد مسکن به‌مرور پرداخت می‌کند و ۲۵ میلیارد تومان نیز کمک‌های بلاعوض بوده است.

وی با بیان اینکه ۴۷ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی بوده که این میزان اعتبار توسط دستگاه‌های اجرایی بین شهرستان‌های مختلف توزیع می‌شود، افزود: ازآنجاکه دستگاه‌های اجرایی مانند شرکت برق، آب و فاضلاب متولی جبران خسارت هستند سهم شهرستانی را توزیع می‌کنند.

آریایی با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های انجام‌شده ۱۷ میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه پرداخت می‌شود تصریح کرد: حداقل ۲۰۰ پروژه در استان لرستان وجود دارد که محلی برای تأمین اعتبار آن‌ها وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان خاطرنشان کرد: در بحث جبران خسارت‌ها در سال ۹۴ دولت به‌صورت اضطراری سه میلیارد تومان به استان لرستان پرداخت کرد که دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سطح شهرستان کوهدشت هزینه شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود دو پایگاه لرزه‌نگاری در شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد اشاره کرد و گفت: این پایگاه‌ها حتی زمین رزه‌های نیم ریشتری را ثبت می‌کنند، اما در جریان سیلاب پایگاه خرم‌آباد آسیب دید که بازسازی آن انجام شده است.

انتهای پیام/د

منابع اعتباری برای ۲۰۰ پروژه خسارت دیده لرستان وجود ندارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.