سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد:

ساخت فیلم کوتاه مارگون روایتی از مجاهدت ايثارگرانه راهداران یزد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: بحث آموزش، فرهنگ سازی فرهنگ راهنمایی و رانندگی باید به صورت بسیار خاص به آن توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛   محسن صادقیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در حاشیه بازدید از مراحل ساخت این فیلم کوتاه و در گفت و گو با خبرنگاران در یزد، با اشاره به اینکه ساخت اينگونه فيلم ها و كليپ ها در جهت فرهنگ سازی، یکی از مهمترین نیازها در زمینه کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده ای است.

 صادقیان افزود : خوشبختانه در سال های گذشته به همت همكاران توانستیم کاهش بسیار خوبی در زمینه تصادفات و تلفات جاده ای داشته باشیم و الان به جز استان یزد در تمام کشور هم نيز، کاهش میزان تصادفات و تلفات از یک منحنی، به یک خط صاف تبدیل شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: شاید در سال های گذشته با انجام عملیات راهداری و نگهداری جاده ها توانستیم میزان بسیار زیادی در زمینه تعداد این حوادث و تلفات، کاهش داشته باشیم ولی الان میزان کاهش بسیار کم شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد خاطرنشان کرد: مشكل ما در ارتباط با این موضوع این است که با وجود هزینه کرد میلیاردها تومانی ما در بحث نگهداری جاده ها و دیگر دستگاه های مرتبط در بحث امنیت و ارائه خدمات به مردم، موفقیت لازم به حد مورد نظر تامین نشده است.

این مقام مسئول در حاشيه بازديد از مراحل ساخت فيلم كوتاه مارگون افزود: بررسی و تحلیل آمار و ارقام موجود در ارتباط با تصادفات نشان می دهد که ما باید نگاهی نو و بروزتری به مبحث تلفات جاده ای داشته باشیم.

صادقیان افزود: بحث آموزش، فرهنگ سازی و ارتقاء فرهنگ راهنمایی و رانندگی در این نگاه تازه و جدید، جایگاه بسیار ویژه ای دارد و باید به صورت بسیار خاص به آن توجه داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد تاكيد كرد: ایمنی در جاده ها بدون کمک خود مردم و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ازسوی  آنها به وجود نمی آید و لازم است آنها در این زمینه ادارات و ارگان هاي مرتبط را همراهی كنند.

محسن صادقيان، با تاکید بر اینکه هرچه ما بتوانیم با تولید فیلم ها، کلیپ ها و پرداختن به مسائل آموزشی، سطح فرهنگ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را بالا ببریم، قطعا میزان حوادث کمتر می شود، اضافه كرد: در این زمینه، امسال با درخشش و تلاش های بی وقفه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان يزد، فيلمی با نام مارگون در دست تولید است كه مراحل نهايی ضبط را طی می كند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اداره روابط عمومی این اداره کل، فیلم مارگون را برای حضور در جشنواره کشوری امید تولید کرده است، ابراز امیدواری کرد که تهیه اینگونه فیلم ها و پرداختن به چنین مسائلی و توجه ویژه به مبحث آموزش بتواند حساسیت لازم را در بین مردم ايجاد كند و انشاالله روابط عمومی مجموعه ما بتواند آموزش لازم را به ميزان كافی از طریق تهیه اینگونه فیلم ها و کلیپ ها در اختیار مردم قرار دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در پايان ضمن تشكر از تلاش هاي مستمر اداره روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان يزد، از دستگاه های امدادی استان از جمله اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی، نيروهای انتظامی و پليس راه، بابت همراهی و مشاركت در اين پروژه تشكر كرد.

برگزاری جشنواره فیلم کوتاه امید، بهانه ای شد تا فیلم مارگون به تهیه کنندگی مهندس عليرضا مشرف، روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد و كارگردانی محمود يزدچی، تولید و آماده ارسال به دبیرخانه این جشنواره شود.

انتهای پیام/ ی

ارسال فیلم کوتاه مارگون  به جشنواره فیلم کوتاه امید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.