سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس گیلان

طرح سفیران سلامت در 15 درصد مدارس گیلان در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: طرح سفیران سلامت در 15 درصد مدارس گیلان در حال اجرا است و 56 هزار سفیر سلامت به همراه 440 مراقب بهداشت و 750 مربی ورزش در زمینه گسترش فرهنگ سلامت دانش آموزان فعالیت می کنند.

وی افزود:  در سال تحصیلی گذشته 6میلیارد ریال در حوزه بهداشت مدارس  هزینه شده است و در سال تحصیلی جاری تاکنون بسته های بهداشتی به ارزش  400 میلیون ریال در مدارس شبانه روزی ، 750 جلد کتاب کار و 250 دستگاه فشار سنج ویژه مربیان سلامت در بین مدارس استان گیلان توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اهمیت نقش تغذیه در سلامت دانش آموزان گیلانی خاطرنشان کرد: باید الگوهای غلط تغذیه را از زندگی حذف کنیم و در این میان نقش معلمان و مراقبان سلامت در فرهنگ سازی درست، تعیین کننده است.

مهدی حاجتی افزود: تغذیه درست و تحرک ضامن سلامتی دانش آموزان است و تغییر سبک زندگی در جامعه برای ارتقای سلامت ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری در نظام سلامت کشور گفت: کشف به موقع بیماری ها و ارجاع به موقع آنها به مراکز پزشکی می تواند علاوه بر درمان قطعی از صرف هزینه های بالا جلوگیری کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: با توجه به شیوع برخی بیماری های غیر واگیر نظیر بیماری دیابت ، استفاده از قابلیت های درمانگاه فرهنگیان و همچنین دانشگاه علوم پزشکی را در کنترل بیماری ها خواستار شد.

 

انتهای پیام/م.ع

15درصد از مدارس گیلان در حال اجرای طرح سفیران سلامت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.