سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع مشکلات واحدهای تولیدی بدون مشارکت بانک ها امکان پذیر نیست

استاندار ایلام گفت: ‌رفع مشکلات واحدهای تولیدی بدون مشارکت بانک های عامل امکان پذیر نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛قاسم سلیمانی دشتکی بیان کرد: هم اکنون تعداد زیادی واحد تولیدی در استان و کشور وجود دارد که به دلیل بدهی به سیستم بانکی با معضلات بسیاری روبرو هستند و روز به روز نیز این بدهی انباشته می شود.

وی اظهار کرد: شرایط رکود و تحریم ها در سالهای گذشته باعث شده بود بنیه و توان اقتصادی این واحدها به شدت تحلیل رود و باید بتوانیم شرایط را برای فعالان این عرصه بهبود ببخشیم.

استاندار ایلام اضافه کرد: این وضعیت بویژه در بخش های کشاورزی، دام و طیور و صنعت بیشتر احساس می شود و نیازمند حمایت و همراهی بانک ها برای احیای واحدهای تعطیل و نیمه راکد هستیم تا بتوانند در شرایط اقتصادی به حیات خود ادامه دهند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به شکل گیری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از عموم دستگاه های اجرایی خواست مشکلات واحدها را در جلسات کارشناسی تجزیه و تحلیل و سپس در این جلسه مطرح کنند تا بتوانم راهکار مناسبی برای برطرف کردن آنها اتخاذ کنیم.

وی ادامه داد: همراهی دولت و بانک ها از بخش خصوصی باعث رونق تولید و تداوم اشتغال آنها می شود.

استاندار ایلام یادآورشد: تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه فعال استان ایلام به ترتیب ۱۴۴و ۴۳ واحد است که برای اجرا و بهره برداری آنها با ظرفیت اشتغال چهار هزار و ۵۱۶ نفر در مجموع ۲۳ هزار میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

وی اعلام کرد: ۳۰ واحد نیمه فعال و ۸۶ واحد تعطیل ایلام با سرمایه گذاری هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال قابل احیا، فعالسازی دوباره و برگشت به چرخه کار و تولید است.

سلیمانی دشتکی افزود: نبود نقدینگی و سرمایه در گردش، فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات، به روز نبودن فناوری خط تولید و مسئله تامین مواد اولیه جزو مهمترین عوامل تعطیلی واحدهای صنعتی ایلام به شمار می روند.

انتهای پیام/ د

رفع مشکلات واحد های تولیدی به واسطه مشارکت بانک ها

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.