سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فغانپور: کسی از قرارداد و دریافتی کی روش اطلاعی ندارد/ آدیداس می‌ترسد با ایران قرارداد ببندد

مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: کسی از وضعیت حقوق کی روش و دریافتی او اطلاعی ندارد.

صفی الله فغانپور مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره پرداخت 2 قسط کی روش توسط حسین هدایتی بیان کرد: در مورد حقوق کی روش باید از رئیس سازمان تیم های ملی ( محمدرضا ساکت ) سوال کنید، زیرا امور حقوقی کی روش و تیم ملی مربوط به ما نیست و تاج و ساکت درباره آن اطلاعات دارند. کسی از وضعیت حقوقی کی روش و دریافتی او اطلاعی ندارد و رئیس فدراسیون در جریان کامل امور است.

روزی که مسئولیت گرفتم، خواهان تمام قراردادهای منعقده در فدراسیون فوتبال شدم/کسی از وضعیت قرارداد و دریافت های کی روش خبر ندارد!

او افزود: قرارداد کارلوس کی روش پیش از آمدن من به فدراسیون امضاء شد و زمانیکه به فدراسیون فوتبال آمدم به صورت مکتوب اعلام کردم، تمام قراردادها را در اختیار امور حقوقی قرار دهید اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و دیروز هم در جلسه ای اعلام کردم " مگر قرارداد کی روش، محرمانه است که به ما نمی دهید". متاسفانه قراردادها در اختیار ما نیست و درباره اینکه آیا حسین هدایتی 2 قسط حقوق کی روش را پرداخت کرده است یا خیر، من در جریان نیستم و امور مالی باید توضیح دهد.

تعرفه های گمرکی یکی از موانع قرارداد با آدیداس است

فغانپور درباره قرارداد فدراسیون فوتبال با شرکت آدیداس اظهار کرد: ما یک کشور خاص هستیم با تعرفه های گمرکی خاص و بخشنامه های دولتی. در ایران نمی توانیم واردات زیادی داشته باشیم و یکی از مهم ترین موضوعاتی که در قرارداد با آدیداس ملاک بود، تعرفه های گمرکی و بخشنامه های دولتی بود که سبب شد تا با آدیداس قرارداد اینچنینی و با 75 درصد تخفیف امضا کنیم.

مسئول امور حقوقی فدراسیون ادامه داد: بخشنامه دولتی در ورود لباس به ایران این است که اگر شرکتی می خواهد لباس وارد کشورمان کند، باید آن را تولید کند و با 20 درصد قیمت پایین تر نسبت به تولید صادر کند.  با بخش نامه های جدید بحث واردات ممنوع است و به همین دلیل نتوانستیم با آدیداس قراردادی ببندیم که از آن در جام جهانی درآمد زایی کنیم. به ناچار و برای تامین لباس تیم ملی با آدیداس قرارداد بستیم و 75 درصد تخفیف گرفتیم.

آمریکا، آدیداس را تهدید کرده که با ایران همکاری نکند، آلمانی ها هم به دلیل بازار خوب آدیداس در آمریکا مجبورند با آنها همکاری کنند تا تحریم نشوند

او در خصوص اینکه آدیداس به ایران سود می دهد یا خیر، عنوان کرد: شرکت آدیداس به دلیل قرارداد با ایران در خطر تحریم از سوی دشمنان جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و با توجه به اینکه این شرکت در آمریکا فروش خوبی دارد، نمی خواهد منافع خود را به خطر بیاندازد و به همین دلیل قرارداد اینگونه بسته شده است. آدیداس از سوی آمریکا تهدید شده که اگر با ایران همکاری کند، ممکن است تحریم شود و به همین دلیل قرار شد تا قرارداد حمایت کننده مالی نباشد و تنها از آدیداس لباس بخریم.

فغانپور ادامه داد: آدیداس قرار است لباس های 50-60 نفر از کاروان ملی پوشان ایران را تامین کند و این قرارداد برای آنها سودی ندارد. آدیداس به ما اعلام کرد  اگر لباس های تیم ملی ایران را در ایران به فروش برسانیم و 20 میلیون نفر در بازی های جام جهانی لباس را خریداری کنند، آنگاه سود می دهیم. آدیداس برندی جهانی است و پوشیدن و نپوشیدن آن توسط تیم ملی ایران ضرری به این شرکت نمی رساند.

قرار نیست سودی از آدیداس بگیریم

مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال در پایان گفت: قرار نیست سودی از آدیداس بگیریم اما اگر ایرانی ها در تمام جهان لباس های تیم ملی کشورمان  را خریداری کنند، 15 درصد از سود آن فروش قرار است به ایران برسد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.