سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه بوشهر:

نهم دی یک شکوه معرفتی و جهادی در حمایت از اسلام و ولایت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت:این روز یک روز عادی نیست و باید آن را به عنوان روز معرفت، بصیرت و مجاهدت سیاسی در مقابل فتنه و فتنه گران گرامی بداریم.نهم دی یک شکوه معرفتی و جهادی در ایران در راستای حمایت از اسلام و ولایت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در انتهای درس خارج خود با اشاره به این روز مهم، اظهار داشت: نهم دی روز بصیرت و بیعت اُمت با امامت و ولایت است.

وی افزود: امیر المؤمنین «علیه السلام» در زمان خود آرزوی تحقق حماسه ای مانند حماسه نهم دی را داشتند اما خواص بی بصیرت و عوامی که تابع این خواص بی بصیرت بودند مانع از تحقق همچنین برنامه هایی بودند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: اما در عصر حاضر، آن آموزه های علی بن ابی طالب «علیه السلام» و هدایت های ایشان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، با راهنمایی های مقام معظم رهبری محقق شد و حماسه ۹ دی به عنوان یک فراز تاریخی از ناحیه ولایتمداری مردم و حمایت از ولی فقیه در مقابل فتنه ها صورت گرفت.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه نهم دی یک شکوه معرفتی و جهادی در ایران در راستای حمایت از اسلام و ولایت است، افزود: این روز یک روز عادی نیست و باید آن را به عنوان روز معرفت، بصیرت و مجاهدت سیاسی در مقابل فتنه و فتنه گران گرامی بداریم.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی «علیه السلام»، اظهار داشت: زمانی که فتنه ها سر بر می آورد خیلی سریع در منظومه امیر، ولی و امام تان قرار بگیرد تا مصون بمانید.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: الان هر کس در منظومه و مدار ولایت حرکت کند و نسبت به مقام معظم رهبری ارادت داشته و جهاد می کند، هم تکلیف شرعی خود را انجام داده، هم بصیرت سیاسی داشته و هم در دنیا و آخرت مصون می ماند.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: هر کس در مسیر ولایتمداری دچار تخطی شود قطعاً سقوط می کند و این یک قاعده عمومی در فقه سیاسی اسلامی است.

ویدر پایان ضمن دعوت از همگان جهت شرکت در مراسمات گرامیداشت این حماسه تاریخی، بیان داشت: سفارش می کنم که همه روحانیت و حوزه های علمیه استان ضمن شرکت در مراسم گرامیداشت روز ۹ دی، مردم را نیز دعوت کرده و این روز مهم را در تاریخ اسلام و ایران تبیین کنند.

انتهای پیام/پ

نهم دی یک شکوه معرفتی و جهادی در ایران در راستای حمایت از اسلام و ولایت است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.