سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان پیرترین استان کشور

جمعیت سالمندی ایران تا 30 سال آینده به بیش از 20میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمدرضا نحوی نژاد معاون توانبخشی بهزیستی کشور گفت : در حال حاضر 10 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند که با روند فعلی رشد جمعیت ، تعداد شان در 30 سال آینده به بیش از 20 میلیون نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه سن سالمندی در ایران از60 سال آغاز می شود افزود : این یک سن تقویمی است و باید با در پیش گرفتن روش های درست زندگی ، تغذیه و ورزش روند پیری را به تاخیر انداخت.

معاون توانبخشی بهزیستی کشور گفت : افسردگی و بیماری های روحی و روانی از مهمترین مشکلات پیری است و بر اساس دیدگاه کارشناسان جهانی ایجاد سرای سالمندان و انتقال سالمندان به این مراکز سبب وخیم تر شدن شرایط روحی و روانی و انزوای بیشتر آنان می شود.

نحوی نژاد با تاکید بر سیاست بهزیستی مبنی بر نگهداری سالمندان در منزل و در کنار خانواده افزود : در حال حاضر 10 هزار مراقب آموزش دیده از 15 هزار سالمند در خانه هایشان نگهداری می کنند

وی گفت : با توجه به روند رو به رشد سالمندی در کشور باید ظرف 1 تا 2 سال آینده برای نگهداری 200 هزار سالمند افرادی را به عنوان مراقب ،آموزش دهیم تا علاوه بر ایجاد اشتغال ، سالمندان در کنار خانواده به زندگی ادامه دهند.

معاون توانبخشی بهزیستی کشور با بیان اینکه نامناسب بودن معابر و اماکن عمومی از دیگر دغدغه های سالمندان ناتوان است افزود : درحال حاضر فقط 30 درصد اماکن عمومی و معابر کشور برای عبور و مرور سالمندان مناسب سازی شده است.
معاون توانبخشی بهزیستی کشور با بیان اینکه براساس آمارها، گیلان پیرترین استان کشور است.

 تصریح کرد: توجه به بیمه و مسکن سالمندان و نگاه ویژه دولت به معیشت سالمندان آنان  می تواند از دغدغه های سالمندی و در پی آن مشکلات روحی ، روانی و جسمی آنان بکاهد.

 

 

انتهای پیام/م.ع

پیرترین استان کشور گیلان است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۱ دی ۱۳۹۶
از نظر تحصیلات عالی دانشگاهی است
در گیلان در هر خانه دو یا سه جوان بیکار وجود دارد