سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حبیب‌زاده مطرح کرد؛

لزوم بازنگری در اساسنامه‌ سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه‌ شهرداری

عضو شورای شهر تهران گفت: باید در اساسنامه و چارت‌ تشکیلاتی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران از جمله‌ بندهای مغایر‌ با قانون در اساسنامه‌‌های مذکور بازنگری شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران با اشاره به عدم تمرکز مالی در شهرداری تهران گفت: امروز شرایط به گونه‌ای است که ‌شرکت‌ها تصور می‌کنند از شهرداری استقلال دارند و عمدتاً تمایلی به نشان دادن سود خود ندارند‌.

 عضو شورای شهر تهران با اشاره به پراکندگی وظایف‌ در شهرداری تهران‌ گفت: عمده این وظایف‌ از یک جنس هستند، مثلاً فعالیت‌های عمرانی در معاونت‌های مختلف و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری انجام می‌شود.

 وی با اشاره به توجه نکردن به مشارکت مردم در مرحله‌ تصمیم‌سازی تصریح کرد: علت این امر نبود سیستم مشخص و کانالیزه‌ در تحقق این هدف است.

 حبیب‌زاده خاطرنشان کرد: برای نمونه در گذشته کمتر از نظرات‌ شورایاری‌ها استفاده شده است.

 عضو شورای شهر تهران پراکندگی در فعالیت‌های پژوهشی و اقدام جدی که موجب کاهش هم‌افزایی‌های مطالعاتی می‌شود را یکی دیگر از مشکلات برنامه‌ریزی در شهرداری تهران برشمرد و اظهار کرد:‌باید در اساسنامه و چارت‌ تشکیلاتی سازمان‌ها و شرکت‌ها از جمله‌ بندهای مغایر‌ با قانون در اساسنامه‌‌های مذکور بازنگری شود.

 حبیب‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: باید به وجه نظارت بر عملکردها‌ خصوصاً در فعالیت شرکت‌ها و سازمان‌ها توجه بیشتری شود زیرا بررسی گزارش‌ها نشان می‌دهد شهرداری در این زمینه ضعف جدی دارد.

 انتهای پیام/

ضعف نظارت شهرداری بر عملکرد شرکت ها و سازمان ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.