سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

کاهش مصرف شکر در کشور با امتیازدهی به شیرینی فروش‌ها

وزیر بهداشت با تاکید بر کاهش شکر مصرفی ایرانی ها گفت:در این زمینه باید شیرینی فروشی‌ها امتیاز دهی شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه همایش غذای سالم با محوریت شیرینی در زندگی سالم در جمع خبرنگاران، گفت: 8 هزار و  300 واحد صنفی فروش شیرینی داریم که استاندارد‌ها در آن رعایت می‌شود ولی اینکه ذائقه مردم در طول زمان تغییر کرده و شیرینی و شکلات و نوشیدنی شیرین تر و چرب تر و از طرف دیگر شوری بیشتر در بقیه تنقلات را می‌پسندند جای کار دارد که در شورای عالی سلامت و غذا صحبت‌هایی انجام شده است تا نظارت بیشتری در این عرصه داشته باشیم.

ایرانی ها 30 گرم بیش از اندازه شکر مصرف می کنند

وی گفت: دریافت شکر ایرانیان 85 گرم در روز است که باید 30 تا 35 گرم کاهش پیدا کند و به متوسط استاندارد که 65 گرم در روز است نزدیک شود.

هاشمی اظهار کرد: به تدریج با کمک صنف در کنار توجه مصرف‌کنندگان باید به سمت مصرف شکر و  روغن کمتر،افزایش کیفیت مواد اولیه پیش برویم و برای سلامت شیرینی تبلیغ کنیم.

وی افزود:  در نقاط مختلف تهران و کلان شهرها باید شیرینی فروشی‌ها دسته بندی و امتیاز دهی شوند و با قرار دادن این اطلاعات در وب سایتی در راستای انتخاب شیرینی درجه یک، دو و سه از لحاظ سلامت محصولات تبلیغات لازم را انجام دهیم و یک سری از شیرینی‌ها را که کیفیت ندارند از گردانه‌ حذف کنیم.

5 درصد شیرینی فروش ها متخلف هستند

وی گفت: شیرینی‌پزی‌هایی متخلف و غیرمجاز که 5 درصد این صنف را تشکیل می دهند باید تعطیل کنیم  95 درصد مابقی عملکرد مطلوبی دارند.

هاشمی اظهار کرد: مصرف بی رویه شیرینی فقط عامل خراب شدن دندان‌ها نیست بلکه مغز و سایر اندام‌ها آسیب می بینند و سلامت افراد به خطر می افتد.

تخلف ها را به 190 اعلام کنید

وی گفت: طبق قانون وظیفه ما  باید برکیفیت مواد غذایی نظارت کنیم و مردم می توانند برای اعلام شکایت با 190 تماس بگیرند به دلیل کمبود تعداد ناظران امکان نظارت دقیق نبود و مردم و صنف به همین دلیل شاکی بودند.

هاشمی عنوان کرد: اگر خود اصناف خوب کار کنند و شاهد رضایتمندی‌ مردم باشیم می‌‌توان با شناسایی تخلف‌ها و تشکیل دفتر با کمک اتحادیه نظارت بیشتری داشته باشیم و شاهد خدمات بهتری باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: یکی از مهمترین کارهایی که وظیفه خود می‌دانیم توسعه دفاتر خدمات سلامت است که با رضایت اتحادیه‌ها انجام خواهد شد و کار ما  برخورد با متخلفان است که با همکاری مردم آن را در نظر خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اظهارات وزیربهداشت در حاشیه همایش غذای سالم با محوریت شیرینی در زندگی

برچسب ها: قنادی ، شکر ، واحد صنفی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.