سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام و المسلمین فراتی مطرح کرد؛

وقوع یک سوم جرائم و تخلفات کل کشور در پایتخت

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران گفت: حدود یک سوم جرائم و تخلفات کل کشور در استان تهران اتفاق می‌افتد، بنابراین باید تدابیری برای کاهش جرایم و آسیب‌ها اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی فراتی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران در همایش بسیج، اقتدار و قانون مداری(رعایت حقوق شهروندی) که امروز(سه شنبه) برگزار شد، اظهار کرد:یکی از مشکلات ما در سازمان قضایی نیروهای مسلح و بسیج نداشتن شناخت از قوانین و فقدان آموزش کافی قوانین و مقررات است و برخی از نیروها حدود اختیارات خود را از قوانین نمی‌دانند.

وی افزود: دومین مشکل ما در نیروهای مسلح و مجموعه نظام فقدان نظارت کافی است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران گفت: در نهج البلاغه 79 نامه موجود است که 11 نامه امور مربوط به قضات و نظارت بر رفتار آن‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین فراتی با بیان اینکه اگر بتوانیم حوادث را درست مدیریت کنیم بسیاری از اتفاقات ناگوار رخ نمی دهد، تصریح کرد: در روزهای گذشته در گوشه و کنار کشور فتنه‌هایی رخ داد که با مدیریت درست نیروی انتظامی و سردار اشتری فرمانده ناجا از وقوع حوادث بدتر جلوگیری شد، به طوری که مسئولان نظام و رئیس قوه قضاییه از عملکرد نیروی انتظامی تقدیر کردند.

وی با تاکید بر اهمیت پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: همکاران ما در سازمان قضایی نیروهای مسلح برنامه‌های خوبی را در راستای کاهش جرم در سراسر کشور اجرا کرده اند و این برنامه ها همچنان ادامه دارد، در همین زمینه به زودی همایش پیشگیری از وقوع جرم برگزار می‌شود.


رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران با اشاره به نقش و تاثیرگذاری بسیج در کشور ادامه داد: بی انصافی است که ما خواسته باشیم تاثیر سپاه پاسداران و بسیج را در انقلاب اسلامی و تامین امنیت داخلی و بیرون از مرزها نادیده بگیریم، بسیج نقش بی بدیلی در کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.

حجت الاسلام و المسلمین فراتی افزود: اولین شاخص و تشکیلات تاثیرگذار در مجموعه، سپاه پاسداران و بسیج است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران گفت: حدود یک سوم جرائم و تخلفات کل کشور در استان تهران است، بنابراین باید در کاهش جرایم و آسیب ها تدابیری اتخاذ شود و در این راستا باید آسیب شناسی صورت گیرد.

انتهای پیام/

صحبت‌های رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران در همایش بسیج، اقتدار و قانون مداری مورخ 19 دی ماه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.